بودجه 300 میلیون دالری امریکا برای "تأمین امنیت" در آسیا

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiبودجه 300 میلیون دالری امریکا برای "تأمین امنیت" در آسیا
بودجه 300 میلیون دالری امریکا برای تأمین امنیت در آسیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که کشورش نزدیک به 300 میلیون دالر را برای ارتقای امنیت درمنطقه هند- اقیانوس آرام اختصاص می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا این آمار و ارقام را در حاشیه نشست کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در سطح وزرای امور خارجه و دیگر مقامات جهان که در سنگاپور برگزار شد، مطرح کرد.
پامپئو گفت: به عنوان بخشی از تعهد ایالات متحده، به تقویت امنیت منطقه‌ای در منطقه هند-اقیانوس آرام،‌ امریکا خرسند است که اعلام کند در بودجه بندی جدید برای تقویت همکاری‌های امنیتی در سراسر این منطقه نزدیک به 300 میلیون دالر آن را تامین می‌کند.
وی افزود: این کمک امنیتی جدید به تقویت امنیت دریایی، ‌توسعه کمک‌های بشردوستانه، فعالیت‌های حفاظت از صلح و مقابله با تهدیدهای سراسری کمک خواهد کرد.
آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که 113 میلیون دالر در ابتکارعمل‌های مربوط به تکنولوژی، انرژی و تاسیسات زیربنایی در آسیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این مبلغ به گفته پامپئو "پیش پرداختی برای تعهد اقتصادی امریکا به این منطقه" است.
دیدگاه رو به رشد امریکا برای اقیانوس آرام-هند در حالی مطرح شده که چین نفوذ خود را به عنوان بخشی از برنامه توسعه‌ای "یک کمربند و جاده" برای تقویت روابط تجاری با کشورهای جنوب شرق آسیا افزایش داده است.
استفاده از عبارت "اقیانوس هند — آرام" در سال‌های اخیر در بین دیپلمات‌های جاپانی،‌ استرالیایی، هندی و امریکایی افزایش یافته است که مخالف با عبارت "آسیا — اقیانوس آرام" است که چین در مرکز آن قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала