حکم دادگاه انگلیس در مورد جوانترین زن عضو داعش

© AFP 2023حکم دادگاه انگلیس در مورد جوانترین زن عضو داعش
حکم دادگاه انگلیس  در مورد جوانترین زن عضو داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاه بریتانیا، حکم خود را در مورد جوانترین زن عضو گروه تروریستی «دولت اسلامی داعش* ( سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) اعلام نمود.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اسکای نیوز، دادگاه بریتانیا صفو بلوار 18 ساله عضو گروه تروریستی داعش در آن کشور را به حبس ابد محکوم کرد. او فقط پس از گذشت 13 سال می تواند از دادگاه درخواست تجدید نظرکند.
روزنامه می نویسد، این دختر در حال آمادگی برای امتحانات مکتب بود که با نوید حسین، یک تن از استخدامچیان داعش* معرفی شد.
نوید بیش از 15 سال از او بزرگتر بود.صفو به خاطر ازداواج با حسین قصد رفتن به سوریه را داشت که توسط پلیس دستگیر و به زندان انداخته شد. مرد نامبرده نیز در حمله هواپیمای بدون سرنشین کشته شد.
با توجه به مواد تحقیقاتی، این دختر همراه با مادر و خواهر بزرگ خود قصد حمله تروریستی به موزیم بریتانیا را داشتند. به گفته قاضی، او نقش مهمی را برای ایجاد این طرح ایفا کرد. آنان بحث در مورد حمله تروریستی شان را با گفتگو های رمز گزاری شده در مورد داستان " ماجرای آلیس در سرزمین عجایب " پوشش می دادند.
خواهر و مادر وی قصد حمله با چاقو در کاخ وستمینستر راداشتند. آنها نیز به گناه شان اعتراف نموده اند. هر دو دختر محکوم به حبس ابد و مادر شان به 6 سال و 9 ماه زندان محکوم شده است.
بولار آخرین و جوانترین عضو یگانه هسته تروریستی زنان داعش در بریتانیا بود که محکوم به حبس ابد شد. با توجه به گفته های وکیل او ، این دختر زمانی که فقط 15 ساله بود، تحت تاثیر تروریست ها قرار گرفت. اکنون او از افراط گرایی اسلامی دست کشیده و دیگر پیرو دین اسلام نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала