امتیازدهی " ارگ" به حکمتیار ادامه دارد

© Photo / ارگامتیازدهی ارگ" به حکمتیار ادامه دارد "
امتیازدهی ارگ به حکمتیار ادامه دارد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه حزب اسلامی از حضور در ائتلاف بزرگ احزاب سیاسی افغانستان خودداری کرد دولت نیز امتیازات ویژه‌ای را برای این حزب در نظر گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، در ادامه امتیازدهی حکومت وحدت ملی به حزب اسلامی حکمتیار، رسانه ها از انتصاب دو نفر از اعضای ارشد این حزب در سنای افغانستان توسط رئیس جمهور خبر داده‌اند.
هفته گذشته «امین کریم» به عنوان مشاور ارشد ارگ ریاست جمهوری افغانستان منصوب شد. به تازگی نیز اشرف غنی دو نفر دیگر از اعضای حزب اسلامی را به عنوان سناتوران انتصابی در مجلس سنای این کشور تعیین کرده است.
این در حالی است که چندین حزب بزرگ سیاسی، شوراهای مردمی، نمایندگان پارلمان و فعالان سیاسی با حضور برخی از مقامات ارشد دولتی «ائتلاف بزرگ ملی افغانستان» را به وجود آورده‌اند.
با وجود حضور بسیاری از احزاب سیاسی «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی از پیوستن به بزرگترین ائتلاف اپوزیسیون دولت افغانستان خودداری کرده است. 

مشاجره لفظی حکمتیار با محقق در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
مشاجره لفظی حکمتیار با محقق در ارگ

کارشناسان بر این باورند که اشرف غنی از اعلام موجودیت این ائتلاف نگران است و با امتیاز دهی به حزب اسلامی برای کسب حمایت حکمتیار در انتخابات آینده این کشور تلاش می‌کند.
روزنامه پشتوزبان «سپوژمی» نوشت: «غیرت بهیر» و «باختر امین‌زی» دو نفر از اعضای شورای رهبری حزب اسلامی قرار است از سوی اشرف غنی به عنوان سناتوران انتصابی در سنای این کشور تعیین شوند.
حکمتیار رهبر حزب اسلامی پیش از این بارها گفته بود که اعضای این حزب از مشارکت در حکومت وحدت ملی خودداری خواهد کرد.
این در حالی است که عمر حکومت وحدت ملی رو به پایان است و کمتر از یک سال زمان به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی مانده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала