سنگاپور: “آسه‌آن” اجازهٔ آغاز جنگ سرد جدید در آسیا را نمی‌دهد

© AP Photo / Yong Teck Limسنگاپور: “آسه‌آن” اجازهٔ آغاز جنگ سرد جدید در آسیا را نمی‌دهد
سنگاپور: “آسه‌آن” اجازهٔ آغاز جنگ سرد جدید در آسیا را نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انجمن ملل آسیای جنوب شرقی «آسه‌آن» قصد ندارد ظهور یک جنگ سرد جدید میان دو ابرقدرت را در منطقه آسیا و اقیانوس آرام را بپذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، ویویان بالاکریشنان، وزیر امور خارجه سنگاپور، در کنفرانس نهایی «آسه‌آن» گفت است که اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا «آسه‌آن» قصد ندارد ظهور یک جنگ سرد میان دو ابرقدرت را در منطقه آسیا و اقیانوس آرام بپذیرد. و این انجمن اجازه آغاز جنگ سرد جدید در آسیا را نمی‌دهد.

Министр иностранных дел Китая Ван И и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи в Москве - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: چین و آسه آن در ایجاد سازمان اوراسیا علاقه مند هستند

در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره ایجاد و تقویت کردن نیروهای نظامی ابرقدرت‌ها چین و امریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، وزیر امور خارجه سنگارپورگفت که «آسه‌آن» هر گونه تلاش را انجام خواهد داد تا از جنگ سرد جدید جلوگیری به عمل آید.
کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا«آسه‌آن» درباره پیامدهای مخربجنگ تجاری امریکا و چین ابراز نگرانی کردند و از وزرای بخش های اقتصادی و دارایی کشورهای عضو خواستند به گفتگوهای فراگیر درخصوص توافق تجارت آزاد با دیگر کشورها به جز امریکا بپردازند.
نگرانی‌ها درباره اینکه مناقشه تجاری بین دو اقتصاد برتر دنیا به جنگ تجاری همه‌جانبه منجر شود و پیامدهایی دردناک برای همسایگان چین داشته باشد از جمله موضوعاتی بود که در نشست منطقه ای روز شنبه در سنگاپور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
سیف الدین عبدالله، وزیر امور خارجه مالزی، در حاشیه نشست سنگاپور گفت: چشم انداز جنگ تجاری، تهدیدی واقعی است. این تهدید باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала