حفاظت کشتی‌های نفتی عربستان توسط کماندوهای انگلیس

© AP Photo / Laura Leonحفاظت کشتی‌های نفتی عربستان توسط کماندوهای انگلیس
حفاظت کشتی‌های نفتی عربستان توسط کماندوهای انگلیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کماندوهای نیروی دریایی انگلیس و قایق‌های تندرو آن‌ها برای حفاظت از کشتی‌های نفتی عربستان سعودی از حملات حوثی‌های یمنی، به بحیره سرخ اعزام شده اند.

به گزارشاسپوتنیک به نقل ازروزنامه انگلیسی میرر، انگلیس برای محافظت محموله‌های دریایی خود از گزند بحران یمن، کماندو‌های ویژه نیروی دریایی را به پایگاه امریکایی "لیمونر" واقع در جیبوتی اعزام کرده است تا در همکاری با نیرو‌های ویژه ایالات متحده، تهدید موجود علیه محموله‌های نفتی که از خاورمیانه عازم غرب می‌شود را کاهش دهند.
گفتنی است این اقدام واکنشی است به هدف قرار گرفتن نفت‌کش‌های عربستان سعودی و امارات از سوی کمیته‌های مقاومت مردمی یمن که برای واداشتن این کشور‌ها به توقف حملات هوایی علیه شهروندان یمنی انجام می‌گیرد.

عربستان سعودی در مواجهه با این تهدید انتقال محموله‌های نفتی خود از تنگه باب‌المندب واقع در دریای سرخ را به حال تعلیق درآورده بود که امروز وزیر انرژی سعودی اعلام کرد که صادرات از طریق تنگه باب‌لمندب از سرگرفته خواهد شد.
کماندو‌های ویژه نیروی دریای انگلیس و قایق‌های تندرو آن‌ها آخرین بار ماه میلادی گذشته برای حفاظت از کشتی "ماری دوم" به خلیج عدن اعزام شدند.
انگلیس ۹۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از خاورمیانه تامین و به عنوان بخشی از عملیات حفاظتی ناتو، به‌طور منظم کشتی‌های جنگی خود را به منطقه اعزام می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала