"سربازان فلانل" مسئولیت حمله به مادورو را برعهده گرفتند

© REUTERS / Marco Bello"سربازان فلانل" مسئولیت حمله به مادورو را برعهده گرفتند
سربازان فلانل مسئولیت حمله به مادورو را برعهده گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنبش مخفی ونزوئلا موسوم به "سربازان فلانل" امروز یکشنبه مسئولیت حمله به نیکولاس مادورو را بر عهده گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا مدعی شده بود که طی سخنرانی‌اش در کاراکاس توسط چندین پهپاد حامل مواد منفجره مورد حمله قرار گرفته است. به گفته وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا، مادورو و مقاماتی که در این سخنرانی حضور داشتند، آسیبی ندیده‌اند اما هفت تن از نیروهای محافظتی در این حمله مجروح شده‌اند.
گروه سربازان فلانل در توییتر خود نوشت: این عملیات از طریق به پرواز درآوردن دو پهپادی که در آنها ماده منفجرهC4 کارگذاری شده بود به سمت تریبون سخنرانی رئیس‌جمهور ونزوئلا به اجرا درآمد، تک تیراندازهای گارد تشریفات این پهپادها را قبل از آنکه به هدف برسند، هدف گرفتند. در حال حاضر آنها آسیب پذیر هستند و هدف عملی نشد اما عملی شدن آن نیاز به زمان دارد.

سوءقصد به جان رئیس‌جمهور ونزوئلا با پهپادهای بمب‌گذاری شده+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
سوءقصد به جان رئیس‌جمهور ونزوئلا با پهپادهای بمب‌گذاری شده+ویدیو

بر اساس گزارش‌ها، جنبش سربازان فلانل در سال 2014 تاسیس شده و با اسکار پرز، یک مقام ارشد سابق پولیس ونزوئلا که در ماه جون 2017 با هلیکوپتر به ساختمان‌های دولتی در شهر کاراکس حمله کرد،‌ مرتبط است.
ماه جولای گذشته گزارش شد که او به دست نیروهای امنیتی ونزوئلا کشته شده است.
از سوی دیگر، اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی امروز، یکشنبه حمله علیه رئیس جمهور ونزوئلا را محکوم و ادعا کرد که امریکا و متحدانش در پشت پرده این اقدام شکست‌ خورده برای قتل مادورو قرار دارند.
مورالس در توییتر خود نوشت: ما به شدت حمله بزدلانه اخیر علیه رئیس‌جمهور نیکولاس مادورو و کشور بولیواری را محکوم می‌کنیم. امپراتور (امریکا) و نوکرانش پس از تلاش برای برکناری مادورو از راه‌های دموکراتیک، اقتصادی، سیاسی و نظامی، حالا جان او را تهدید کرده‌اند.
همچنان به دنبال اتهامی که مادورو به رئیس‌جمهور کلمبیا وارد کرد، وزیر امور خارجه کلمبیا دست داشتن سانتوس در این سوءقصد را رد کرد.
مادورو همچنان مدعی شده است: اولین نتایج تحقیقات نشان می‌دهند تعدادی از کسانی که برای انجام شدن این حمله پول پرداخت کرده‌اند در فلوریدای امریکا ساکن استند و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا خواست به دستگیری این عوامل کمک کند.
سه آتش‌نشان به آسوشیتدپرس بدون فاش کردن نامشان گفتند که انفجار درواقع ناشی از ترکیدن یک مخزن گاز در یک آپارتمان بوده است و دود این انفجار از پنجره یک ساختمان در محل این حادثه قابل مشاهده بود.
همچنان آنتونی دانکوئین، یک دستیار نظامی سابق دولت ونزوئلا نیز در مصاحبه‌ای این انفجار را ناشی از مخزن گاز دانسته و تاکید کرد که محل حضور رئیس‌جمهور ونزوئلا از قبل از سخنرانی وی به عنوان یک منطقه پرواز ممنوع اعلام می‌شود و پهپادهایی که در نزدیکی تریبون سخنرانی وی مشاهده شدند، توسط مقام‌های دولت ونزوئلا هدایت می‌شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала