تظاهرات گستردهٔ زنان کوریایی پس از نشر ویدیوی تشناب‌های مردانه

© AFP 2023 / Ed Jonesتظاهرات گستردهٔ زنان کوریایی پس از نشر ویدیوی تشناب‌های مردانه
تظاهرات گستردهٔ زنان کوریایی پس از نشر ویدیوی تشناب‌های مردانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیشتر از ۷۰ هزار زن در کوریای جنوبی برای چهارمین بار علیه نابرابری جنسیتی در این کشور، دست به اعتراض زده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس اطلاعاتی کوریای جنوبی یونهاپ، دلیل این تظاهرات قضیه ضبط و نشر ویدیوها در تشناب‌های مردانه و اظهارات نفرت‌انگیز به آدرس مردان بوده است.

این چهارمین دور تظاهرات زنان کوریای جنوبی است که با شرکت بیش از ۷۰ هزار زن، بزرگترین آنها نیز شمرده می‌شود.

در مجموع حدود ۱۸۰ هزار زن در چهار دور تظاهرات زنان کوریای جنوبی اشتراک نموده اند. تحقیقات جرایم جنسی بدون در نظر داشت جنسیت و همچنان مقرر شدن زنان در مقام‌های رهبری پولیس و سارنوالی،  از جمله خواست‌های اصلی این معترضان اند.

دختران زیبای هوادار خبرنگار کوریای جنوبی را در برنامه زنده بوسیدند + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
دختران زیبا روی خبرنگار کوریای جنوبی را در برنامه زنده بوسیدند + ویدئو

اخیراً سایت فمینیستی رادیکال Womad ویدیوهایی را که در تشناب‌های یکی از دانشگاه‌های سئول ضبط شده بود و همچنان عکس یک مرد برهنه را که به‌طور غیرقانونی توسط همکار زن وی در صنف درس رسامی گرفته شده بود، نشر نموده است.

پس از نشر این ویدیوها و تصاویر، پولیس بلافاصله تحقیقات درمورد این قضیه و سایت رادیکال را آغاز کرد که این باعث نارضایتی زنان کوریای جنوبی شد.

به عقیدهٔ معترضان، پولیس قضیه‌هایی را که مربوط به جرایم جنسی علیه مردان باشند، با دقت خاص تحقیق و بررسی می‌کند، اما هنگامی‌که قربانی این جرایم زنان باشند، "به‌شکل لازم تحقیق و بررسی نمی‌کنند".

سایت Womad که از سال ۲۰۱۶ بدینسو آغاز به کار نموده است، فعالیت این سایت براساس اصول رادیکال فمینیستی و مردستیزی می‌باشد. این سایت به‌دلیل تحریک نفرت از مردان، همجنسگرایان و تراجنسیتی‌ها، در کوریای جنوبی مشهور شده است.

 تظاهرات زنان به تاریخ ۱۹ ماه می آغاز شد که آنزمان حدود ۱۰ هزار زن در آن شرکت ورزیده بودند، دومین و سومین دور این تظاهرات به تاریخ‌های ۹ جون و ۷ جولای برگزار شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала