ترور دانشمند معروف سوری

© AFP 2023 / Anwar Amroترور دانشمند معروف سوری
ترور دانشمند معروف سوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انفجاری که گفته می‌شود انفجار بمب بوده شب گذشته موتر یک دانشمند برجسته سوری را در شرق شهر مصیاف در حومه حماة در مرکز سوریه هدف گرفت که به ترور این دانشمند سوری و راننده‌اش انجامید.

شرایط بیرون شدن ایران از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
شرایط بیرون شدن ایران از سوریه
به گزارش اسپوتنیک، پورتال اسرائیلی Walla نوشت: دکتر عزیز اسبر مدیر پژوهش‌های علمی در شهر مصیاف و راننده‌اش در اثر انفجاری که موتر آنها را هدف گرفته بود، جان خود را از دست دادند، در حالی که نفر سومی نیز که به نظر غیرنظامی و در محل حادثه بوده، زخمی شده است.

این موتر مقابل "دوار ربعو" در نزدیکی کارگاه کفش‌ دوزی مصیاف در مسیر حماة هدف انفجار قرار گرفت.

این دو قربانی و فرد زخمی به درمانگاه مصیاف منتقل شدند تا جسد دو قربانی شناسایی شود، در حالی که فرد سوم که به شدت زخمی شده تحت مداوا قرار دارد.

منابع محلی در شهر مصیاف گفتند، انفجار ناشی از یک حادثه عبوری بود و خودرو با خودروی حامل مواد منفجره در مسیر ناهمواری در شرق مصیاف برخورد کرد. با توجه به شدت انفجار که شهر را کاملا لرزاند می‌توان گفت، که عملیات ترور به خوبی برنامه‌ریزی و حساب شده بود به طوریکه یکی از مهمترین دانشمندان سوری در ولایت حماة ترور شد.

در این راستا منابع رسانه‌ای گزارش دادند، داعش همزمان با این انفجار یک دانشجوی پژوهش‌های علمی را که یک هفته پیش ربوده بود، اعدام کرد. این دانشجو در حمله اخیر داعش به روستاهای شرق سویدا در جنوب سوریه ربوده شده بود.

منابع رسانه‌ای گفتند، داعش همچنان به شیوه کشتار و ترور در سوریه با هماهنگی اسرائیل ادامه می‌دهد.

اسرائیل پیش از این در چندین حمله هوایی مرکز پژوهش‌های عملی مصیاف را هدف قرار داده بود.

یادآوری می کنیم، که جنگنده‌های اسرائیل در ماه سپتمبر ۲۰۱۷ از طریق حریم هوایی لبنان مرکز پژوهش‌های علمی مصیاف در حومه غربی حماة را هدف گرفتند که به کشته شدن دو تن انجامید و این مرکز را متحمل خسارت‌های مالی سنگین کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала