جاپان سلاح هستوی می سازد

© Sputnik / Sergei Kazakسلاح اتمی
سلاح اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریائی شمالی: جاپانی ها در یک گام از تولید سلاح هستوی قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری کوریائی شمالی KCNA، جاپان در توسعه سلاح های هستوی به قدرت بسیار زیادی رسیده است. اگر چه این کشور توافق بر منع گسترش سلاح های قتل دسته جمعی را امضا کرده است. چرا امریکا مانعی برای جاپانی ها ایجاد نمی کند؟
در گزارش آمده است: "اگر ایالات متحده امریکا، متعهد به خلع سلاح هستوی شبه جزیره کوریائی است، پس باید عدالت رعایت شود و مشکل دسیسه جاپان و سلاح های هستوی این کشور را در نظر بگیرد. در حالی که کوریائی شمالی، متعهد به استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی است".

آمادگی جاپان برای درگیری نظامی در شبه جزیره کوریا - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی جاپان برای درگیری نظامی در شبه جزیره کوریا
بر اساس طرح "کاغذ سفید، دفاع از خود" جاپان که در سال 1970 به تصویب رسید، این کشور اجازه در اختیار داشتن تسلیحات هستوی در مقیاس کوچک را به دلایل ایمنی دارد. سیاستمداران جاپانی و مقامات سابق نظامی نیز بارها استدلال کردند که در اختیار داشتن تسلیحاتی هستوی ممنوع است. اما جاپان هم اکنون به تکنالوژی توسعه سلاح هستوی دست یافته است".
گفتنی است، در دیسامبر سال گذشته نماینده دائم کوریائی شمالی در شورای امنیت سازمان ملل در نشستی که در مورد بحران هستوی این کشور تشکیل شده بود، طی سخنانی نادر گفت: کوریائی شمالی بدون توجه به آنچه گفته می شود، تا زمانی که به قدرت هستوی برتر دنیا تبدیل نشود به راه خود ادامه خواهد داد.
وی تاکید کرد، آنچه که برای همه روشن است، کوریائی شمالی منافع سایر کشورها را نقض نمی کند و سلاح هستوی تنها برای حفظ امنیت و دفاع از کشور در منطقه می باشد.
پس از سخنرانی نماینده کوریائی شمالی، رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا، تارو کونو وزیر خارجه جاپان و معاون صدراعظم کوریائی جنوبی اعلام کردند که کوریائی شمالی هستوی را برسمیت نخواهد شناخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала