عربستان سعودی بیماران خود را از کانادا به کشور منتقل می کند

© Flickr / Richard Gouldعربستان سعودی بیماران خود را از کانادا به کشور منتقل می کند
عربستان سعودی بیماران خود را از کانادا به کشور منتقل می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده وزارت صحت عربستان سعودی در امریکا و کانادا، فهد بن ابراهیم التمیمی، گفت که ریاض تمام برنامه های طبی در کانادا را متوقف کرده و همه بیماران خود را در سایر کشورها انتقال می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه عربستان سعودی پس از بیانیه های دیپلمات های کانادایی، سفیر خود را در اوتا را فراخواند و همچنین سفیر کانادا را در ریاض عنصر نامطلوب اعلام کرد و از وی خواسته شد تا در مدت 24 ساعت عربستان را ترک کند.
علاوه بر این، عربستان سعودی اعلام کرد که تمام معاملات جدید و تجارتی سرمایه گذاری را متوقف می کند و برنامه های آموزشی مشترک را با کانادا متوقف کرده و دانشجویان سعودی را دوباره به کشور می طلبد.
فریلاند روز سه شنبه گفت که با وجود اخراج سفیر کانادا از عربستان سعودی، اوتاوا همچنان به حمایت از حقوق بشر ادامه خواهد داد.
در عین حال، ایالات متحده از نقض گسترده حقوق بشر در عربستان سعودی انتقاد کرده و از مقام‌های این کشور خواسته است فعالان مدنی بازداشت‌شده را آزاد کند.
تنش میان اوتاوا و ریاض در حالی شکل گرفته است که در میان ۹ کشور عربی عربستان بزرگترین شریک تجاری کانادا محسوب می شود که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ تجارت میان دو کشور بیش از دو برابر رشد داشته است.

چرا رسوایی دیپلماتیک میان کانادا و عربستان رخ داد - اسپوتنیک افغانستان
چرا رسوایی دیپلماتیک میان کانادا و عربستان رخ داد

از سوی دیگر کانادا یکی از تامین کنندگان سلاح برای سعودی است و به نظر می‌رسد با تنش‌هایی که پیش آمده است طرفین دوره‌ای از افول در روابط را تجربه خواهند کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала