کوریای شمالی امریکا را فریب داد

© AP Photo / Susan Walsh, Poolکوریای شمالی امریکا را فریب داد
کوریای شمالی امریکا را فریب داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از South China Morning Post گروه 38North، که فعالیت هسته ای کوریای شمالی را دنبال می کند، خاطر نشان ساخت که، ساختار فلزی تست عمودی در محدوده شلیک راکت "پایگاه سوهایی" تخریب گردیده، مخازن سوخت و اکسیدان حذف شده اند. به تدریج تخریب و دیوارها نیز آغاز خواهد شد.
در دانشگاه تحقیقاتی خصوصی یونس (سئول،کوریای جنوبی)، می گویند که راکت های بالستیک بین قاره از جمله تهدیدات اصلی برای ایالات محسوب می گردد، زیرا آنها قادر هستند که کلاهک هسته ای خود راتا خاک ایالات متحده برسانند. در این ارتباط، تخریب پایگاه " سوهایی" گام مهمی است که می تواند به معنای امتناع پیونگ یانگ از توسعه بیشتر این تکنولوژی باشد. 

ترامپ: من و کیم جونگ اون به یکدیگر اعتماد داریم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: من و کیم جونگ اون به یکدیگر اعتماد داریم

کارشناسان خاطر نشان می سازند که کوریای شمالی می تواند زرادخانه هسته ای خود را حفظ کند تا موقعیت کشور در مذاکرات با امریکا وزین باشد به ویژه، عکس های از مرکز تحقیقات هسته ای " یونگ بیون" ، که در ماه جون منتشر شد، گواه این امر است. لازم به ذکر است که یک ساختمان جدید کوچک در این پایگاه ساخته شده است و یک مدار خنک کننده نیز برای یک راکتور الکتریکی پلوتونیوم با ظرفیت 5 مگاوات ترمیم شده است.
لازم به ذکر است که بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی و تکذیب و تهدید و تأیید، بالاخره جهان شاهد دیدار تاریخی «کیم‌جونگ‌اون» و «دونالد ترامپ» بود. رئیس‌جمهورامریکا و رهبر کوریای شمالی در فضایی پر حاشیه و در کانون توجه تمام رسانه‌های کوچک و بزرگ دنیا با هم دیدار و در پایان مذاکرات خود در سنگاپور، یک سند مشترک امضا کردند.
گفته شده که این سند از سه بخش اصلی تشکیل شده که جزییات آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. تضمین‌های امنیتی امریکا به کوریای شمالی و نیز تعهد پیونگ‌یانگ به خلع سلاح هسته‌ای، در این سند قید شده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала