شلیک ۸ راکت از نوار غزه به اسرائیل

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر شلیک ۸ راکت از نوار غزه به اسرائیل
شلیک ۸ راکت از نوار غزه به اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای نظامی اسرائیل از شلیک ۸ فروند راکت از نوار غزه به خاک اسرائیل خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی اردوی اسرائیل با نشر خبرنامه ای گفته شبه‌نظامیان فلسطینی ۸ راکت به خاک اسرائیل پرتاب کرده‌اند.

اردوی اسرائیل:‌ «اخیراً ۸ فروند راکت از نوار غزه به سوی خاک اسرائیل شلیک شدند. دو فروند راکت شلیک شده توسط سیستم های دفاع هوایی "گنبد آهنین" خنثی شدند.»

در مورد تلفات مالی و جانی این حملات معلومات ارائه نشده است.

میکی روزینفیلد، سخنگوی پولیس شهر سدروت با نشر پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که یکی از راکت های شلیک شده به ساختمان یک بلاک رهایشی اصابت کرده است.

نوار غزه بیش از یک دهه است که تحت محاصره اسرائیل قرار دارد و ورود و خروج به آن تنها در موارد نادر امکان‌پذیر است. اسرائیل این محاصره را اقدامی در جهت ممانعت از دستیابی شبه‌نظامیان حماس به تجهیزات مورد نیاز برای حمله به خاک اسرائیل توجیه میکند.

حملات راکتی از نوار غزه به سوی اسرائیل، پس از تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن اورشلیم عنوان پایتخت اسرائیل افزایش یافته است.

قابل یادآوری است، دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور امریکا، در سخنرانی ۶ دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم آمادگی بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала