استقرار تسلیحات نظامی امریکا در فضا

© Photo / Twitter/Thomas Pesquetاستقرار تسلیحات نظامی امریکا در فضا
استقرار تسلیحات نظامی امریکا در فضا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات نظامی امریکا از تلاش ها این کشور برای استقرار سیستم های مربوط به تعقیب و رهگیری راکت های بالستیک در فضا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Defense News، جنرال سام کریوزا، مدیر آژانس سیستم های دفاعی ایالات متحده امروز (پنجشنبه ۹ اگست) اظهار داشت که امریکا قصد دارد رادارهای شناسایی و رهگیری راکت ها و دیگر عناصر سیستم های دفاع هوایی را در مدار زمین استقرار نماید.

به گفته جنرال کریوزا، بحث ها در مورد بودجه و مشکلات سر راه توسعه فناوری های فضایی جریان دارند، «اما نکته کلیدی این است که حکومت به ارتقای ظرفیت رادارهای شناسایی و رهگیری راکت ها و استقرار آنها در فضا توجه خاص دارد.»

این در حالی است که پیش از این، مایک پنس، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که ایالات متحده امریکا قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ وزارت «نیروی های فضایی» ایجاد کند.

قابل یادآوری است، ۱۱ جون سال رواندونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا طی سخنرانی در جلسه شورای ملی فضایی در کاخ سفید اظهار داشت که کافی نیست صرفاً در فضا حضور داشته باشیم. امریکا باید در فضا غلبه داشته باشد. بنابراین من به پنتاگون امر آغاز کار فوری برای ایجاد نیروهای نظامی-فضایی به مثابه ششمین نوع نیروهای مسلح داده ام.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала