تیراندازی ارتش چین به سوی هواپیمای جاسوسی امریکا+ عکس

© Flickr / Woodys Aeroimagesپرواز هواپیمای جاسوسی امریکا بر فراز چین و بی‌توجهی آن به هشدار+ عکس
پرواز هواپیمای جاسوسی امریکا بر فراز چین و بی‌توجهی آن به هشدار+ عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک هواپیمای نیروی دریایی امریکا که بر فراز دریای چین جنوبی پرواز می‌کرد با بی‌توجهی 6 بار هشدار صریح دفاع هوایی چین به مسیر خود ادامه داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Mirror؛ یک هواپیمای بوئینگ پی 8 پوسایدون نیروی دریایی ایالات متحده امریکا که بر فراز جزایر مورد مناقشه اسپراتلی در دریای چین جنوبی پرواز می‌کرد با وجود شش بار هشدار صریح نیروی هوایی چین و درخواست برای ترک سریع منطقه، همچنان بی‌توجه به هشدار‌ها به مسیر خود ادامه داد.
در این حادثه که روز جمعه اتفاق افتاد یک هواپیمای جاسوسی امریکا که یک خبرنگار سی‌ان‌ان نیز در آن حضور داشت در ارتفاع 16 هزار و 500 پایی از فراز واحد‌های چین عبور کرد و درخواست‌های دفاع هوایی ارتش چین را برای ترک منطقه «به منظور اجتناب از سوءبرداشت» رد کرد. 

نیروی دریایی امریکا هر بار با این پیام به درخواست ارتش چین پاسخ داد: «من یک هواپیمای مستقل نیروی دریایی آمریکا هستم که فعالیت نظامی خود را خارج از حریم هوایی هرگونه کشور ساحلی انجام می‌دهم. من به موجب این حقوق که قوانین بین‌المللی نیز بر آن‌ها صحه می‌گذارند، با در نظر گرفتن حقوق دیگر دولت‌ها مشغول فعالیت هستم.»
هواپیمای جاسوسی امریکا بر فراز جزایر اسپراتلی، کشتی‌های گشت ساحلی، باند‌های پرواز هواپیما، سنگرها، تاسیسات راداری، نیروگاه‌های برق و دیگر تاسیسات چین پرواز کرد.
هفته گذشته چین و ده کشور اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) توافق کردند رزمایش‌های مشترک نظامی را به طور مستمر بدون حضور کشور‌های خارج از منطقه انجام دهند؛ این توافق احتمالا تلاش چین برای کنار گذاشتن امریکا از امور منطقه بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала