آلمان تحریم‌های جدید امریکا بر روسیه را پرسش برانگیز خواند

© AFP 2023 / John Macdougallآلمان تحریم‌های جدید امریکا بر روسیه را پرسش برانگیز خواند
آلمان تحریم‌های جدید امریکا بر روسیه را پرسش برانگیز خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر ایالت ساکسونی سفلی جمهور فدرال آلمان، تحریم‌های جدید امریکا بر روسیه را پرسش برانگیز خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، استفان ویل نخست‌وزیر ایالت ساکسونی سفلی جمهوری فدرال آلمان گفته است که واشنگتن تحریم‌های جدیدی ضد روسیه به علت آنچه استفاده این کشور از حمله کیمیاوی ضد یک جاسوس سابق روس در سالزبری را غیرقانون قبول و این تحریم‌های جدید امریکا بر روسیه پرسش برانگیز خواند.
وی گفت: "اگر ایالات متحده امریکا در نظر دارد تحریم‌های جدید ضد روسیه را به علت آنچه استفاده این کشور از حمله کیمیاوی ضد یک جاسوس سابق روس در سالزبری اتفاق افتاده اعمال کند برای من شخصاً پرسش‌های زیادی در این مورد پیدا می‌شود، من یک وکیل استم بنابراین اهمیت زیادی برای اسناد، شواهد و مدارک قایل استم در حال حاضر اسناد در مورد مسمومیت جاسوس سابق روس وجود ندارد و تحریم‌های که بالای روسیه در این مورد اعمال می‌شود برایم پرسش برانگیز و قابل اعتماد نیست او همچنان تاکید کرد که تحریم‌های بیشتری را نمی‌خواهیم، در این مورد همکاری و گفت‌و گو بیشتر نیاز است".

واکنش روسیه به تحریم‌های جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به تحریم‌های جدید امریکا

این در حالیست که کمیته آلمانی مناسبات اقتصادی شرق اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های اخیر امریکا ضد روسیه بر خلاف اصول دموکراسی است و از اتحادیه اروپا و آلمان خواست در برابر تحریم‌های امریکا صرف نظر از اینکه چه کشوری هدف قرار می‌گیرد، با قدرت از خود دفاع کنند.
روز چهارشنبه، واشنگتن تحریم‌های جدیدی ضد روسیه به علت آنچه استفاده این کشور از حمله کیمیاوی ضد یک جاسوس سابق روس در سالزبری توصیف کرد اعلام کرده است.
بر اساس تحریم‌های جدید امریکا، صادرات ابزار‌های الکترونیک و نیز تجهیزات دارای استفاده دو گانه به روسیه را ممنوع کرده است. تحریم‌های بیشتر از جمله تحریم پرواز‌های خطوط هوایی ایروفلوت روسیه، محدود کردن مناسبات دیپلماتیک و توقف صادرات امریکا تنها درصورتی اجرا نخواهد شد که واشنگتن تایید کند، روسیه دیگر از سلاح‌های کیمیاوی و میکروبی استفاده نخواهد کرد.
روسیه بار‌ها ادعای دست داشتن در حمله کیمیاوی به اسکریپال را رد کرده است و به فقدان مدرک درباره دست داشتن این کشور در این حادثه اشاره می‌کند. مسکو همچنان برخلاف قوانین بین المللی می‌گوید مسئولان انگلیسی از همکاری با روسیه در تحقیقات درباره حادثه سالزبری خودداری می‌کند.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در اظهاراتی گفته است که اقدام امریکا مبنی بر توجیه تحریم‌های امریکا با حادثه سالزبری غیرقابل قبول و غیرقانونی است. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه قول داده است مسکو با اقدامات مشابه، این تحریم‌ها را تلافی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала