چهارمین روز درگیری‌ها در غزنی/ آمار تلفات افزایش یافته است

© Sputnik / JAKحملات گسترده طالبان به مرکز ولایت غزنی
حملات گسترده طالبان به مرکز ولایت غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تازه ترین گزارش‌ها ازغزنی می‌رسانند که این شهر گواهی درگیری‌های پراکنده میان نیروهای دولتی وطالبان درچند بخش بوده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که مقامات امنیتی افغان از تصفیه شهر غزنی خبر داده‌اند اما منابع خبری اعلام کردند که درگیری‌ها در مرکز این ولایت ادامه دارد و بیش از 113 نظامی افغان کشته و 140 تن دیگر تا کنون زخمی شده‌اند.
مقامات امنیتی افغان اعلام کردند که نیروهای امنیتی بیشتری به غزنی اعزام شدند و در حال پاکسازی شهر هستند.
درهمین حال، ریاست جمهوری از تصمیم اشرف‌ غنی، رییس‌جمهور برای فرستادن هرچه زودتر نیروهای کمکی به غزنی، خبرمی‌دهد
هارون چخانسوری، سخنگوی رییس‌جمهور می‌گوید که رییس‎جمهور یک‌شنبه شب دریک نشست اضطراری اوضاع ولایت غزنی را بررسی کرد و با والی، فرمانده قول اردوی تندر، فرمانده پولیس غزنی و رییس امنیت ملی این ولایت گفت‌وگو کرد. 

نجات جنگجویان داعش در 2 ساعت و اما نجات مردم غزنی؟ - اسپوتنیک افغانستان
نجات جنگجویان داعش در 2 ساعت و اما نجات مردم غزنی؟

اما منابع خبری محلی به رسانه‌ها گفته‌اند که با وجود گذشتن چهار روز از درگیری‌ها هنوز هم مناطق وسیعی از شهر غزنی در تسلط طالبان قرار دارد.
«نصیراحمد فقیری» عضو شورای ولایتی غزنی به رسانه ها گفت: شهر غزنی از کنترل دولت خارج شده است و تنها چند ساختمان و پایگاه نظامی باقی مانده که تحت محاصره طالبان قرار دارد.
بر اساس این گزارش، در چهار روز گذشته بر اثر درگیری‌ها در شهر غزنی بیش از 113 نظامی افغان کشته و 140 تن دیگر نیز زخمی شدند.
کاروان نیروهای امنیتی افغان و خارجی که برای کمک به نیروهای امنیتی به غزنی اعزام شده بودند نیز در ولایت وردک با کمین طالبان روبرو شده است.
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان مدعی شد که در جریان حملات این گروه به کاروان نیروهای امنیتی افغان و خارجی در ولایت وردک دستکم 33 نظامی افغان و خارجی کشته شده‌اند.
همزمان با افزایش درگیری‌ها در شهر غزنی گروه طالبان از آغاز حملات این گروه به شماری ازولسوالی های این ولایت نیز خبر داده است.
سخنگوی طالبان تصریح کرد، بر اثر حملات این گروه شهرستان «خواجه‌عمری» نیز سقوط کرده و ساختمان فرمانداری و فرماندهی پلیس به تصرف طالبان در آمده است.
مقامات امنیتی افغان تا کنون کشته شدن نیروهای خارجی در وردک و سقوط شهرستان خواجه عمری توسط طالبان را تائید نکرده‌اند.
شهر غزنی از سه روز بدینسو، گواه نبردهای طالبان و نیروهای دولتی است. در حوالی چاشت یک‌شنبه نبردها در شهر غزنی، بازهم شدت گرفتند و پس از چاشت گزارش‌هایی در بارۀ پیشروی طالبان در بخش‌هایی از شهر و نیز آتش گرفتن برخی از ساختمان‌های دولتی، پخش شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала