اعتراض کفن پوشان در کابل و جسد های بی کفن در غزنی+ عکس

© Sputnik / Stringerاعتراض کفن پوشان در کابل و جسد های بی کفن در غزنی+ عکس
اعتراض کفن پوشان در کابل و جسد های بی کفن در غزنی+ عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند دختر جوان در کابل کفن پوشیده‌اند‌‎ و با نشستن در وسط جادۀ شلوغ دهمزنگ می‌گویند در برابر خونریزی ها در غزنی اعتراض کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، آنان می‌گویند جسدهای نیروهای امنیتی و غیرنظامیان از چندین روز به این‌طرف در جاده‌های شهر غزنی افتاده‌اند و کسی نیست که آنان را جمع و دفن کند.
در سه روز نبرد در شهر غزنی، بیش از صدتن کشته شدند. تصویرهایی‌که به طلوع‌نیوز رسیده‌اند نشان می‌دهند که جسدها در وسط جاده‌ها در داخل شهر غزنی افتاده‌اند. این تصویرها نشان می‌دهند در این جاده‌ها هیچ کسی تردد نمی‌کند اما بطور مسلسل صدای تیراندازی شنیده می‌شود. 

طالبان روز جمعه نزدهم اسد؛ دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند. از آن روز تاکنون جنگ به شدت در این شهر ادامه دارد.
اعضای شورای ولایتی غزنی ، گفته‌اند که طالبان روز جمعه ساختمان مقام ولایت، فرماندهی پولیس و ریاست امنیت ملی غزنی را چندین ساعت در کنترل شان داشته‌اند. 

به روایت شاهدان عینی و ساکنان محلی، اکنون بخش‌های بزرگی از شهر در اختیار طالبان است. گزارش هایی نیز از تسلط این گروه بر مقر فرماندهی پولیس، زندان و سایر دوایر دولتی آن شهر رسیده است؛ اما دولت مدعی است که همچنان بر نقاط کلیدی و استراتژيک شهر، مسلط است.
سخنگوی طالبان نیز گفته است که شاهراه‌های کابل، پکتیا، پکتیکا و زابل به طرف غزنی بسته است. هیچ فردی به غزنی رفته نمی تواند و تاکنون هیچ نیرویی وارد این شهر نشده است.
هنوز آمار دقیق تلفات مشخص نیست، اما برخی منابع گزارش کرده‌اند که در درگیری‌های چند روز گذشته 114 نفر کشته و 143 نفر زخمی شده‌اند. شماری از منابع گفتند که اجساد قربانیان هنوز در خیابان‌ها است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала