آمادگی پوتین برای دیدار با کیم جونگ اون

© Sputnik / Sergey Gyneev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی پوتین برای دیدار با کیم جونگ اون
آمادگی پوتین برای دیدار با کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری کوریای شمالی از اعلام آمادگی رئیس جمهور روسیه برای دیدار با رهبر این کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی کوریای شمالی روز چهارشنبه گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام تبریکی به کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، به مناسبت سالگرد استقلال این کشور اعلام کرد آمادگی دیدار با او را در آینده نزدیک به منظور گفتگو درباره مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه را دارد.
بر اساس متن پیام پوتین که روز چهارشنبه در خبرگزاری دولتی کوریای شمالی منتشر شد، رئیس جمهور روسیه به رهبر کوریای شمالی اعلام کرد که او مطمئن است مسکو و پیونگ یانگ می‌توانند روابط دو جانبه سودمندی را میان خود گسترش دهند و پروژه‌های سه جانبه‌ای را (با حضور کوریای جنوبی) آغاز کنند.
در متن پیام پوتین آمده است: این موضوع را تائید می‌کنم که آمادگی دیدار با شما را در آینده نزدیک دارم تا در آن به بحث و گفتگو درباره روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای بپردازیم.
رئیس جمهور روسیه در این پیام، سالگرد استقلال کوریای شمالی را به رهبر و مردم این کشور تبریک گفت و ضمن تقدیر از رهبر کوریای شمالی این موضوع را یادآور شد که سربازان شوروی سابق و سربازان کوریا در طول جنگ جهانی دوم در کنار هم مبارزه کرده‌اند. در بخشی از پیام پوتین به کیم آمده است: ما مطمئن هستم که از طریق تلاش مشترک ما (روسیه، کوریای شمالی و کوریای جنوبی) می‌توانیم روابط چند جانبه مفیدی را میان خود گسترش داده و به اجرای طرح‌های سه جانبه بپردازیم.
طی ماه‌های اخیر و در پی دیدار رهبر کوریای شمالی با مون جائه این، رئیس جمهور کوریای جنوبی اوضاع در شبه جزیره کوریا رو به بهبود رفته است.
پیشتر نیز پوتین اعلام کرده بود روسیه آمادگی در پیش گرفتن اقدامات لازم برای ایجاد قردادهای همکاری اقتصادی با کوریای شمالی را دارد. در تاریخ 4حون سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از کیم جونگ اون برای سفر به این کشور، در زمان برگزاری مجمع اقتصادی شرق در 13-11 سپتامبر, دعوت به عمل آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала