امریکا 230 میلیون دالر برای سوریه تخصیص داده است

© AP Photo / Alex Brandonامریکا 230 میلیون دالر برای سوریه تخصیص داده است
امریکا 230 میلیون دالر برای سوریه تخصیص داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه، 230 میلیون برای اهداف مختلف و از جمله به هدف دستیابی ثبات در سوریه تخصیص خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه توضیح داد و گفت که از ماه اپریل وزارت خارجه توانست 300 هزار دالر از شرکای خود در ائتلاف به این منظور دریافت کند، از جمله عربستان سعودی 100 میلیون دالر و امارات متحده عربی 50 میلیون دالر کمک مالی کرده اند.
هدر اعلام کرد: " مایک پومپئو، وزیر امور خارجه پس از بدست آوردن این پول از سوی شرکای کلیدی در ائتلاف دستور داد تا به طور مستقیم 230 میلیون دالر کمک ها برای تامین ثبات به سوریه ارسال گردد".
به گفته وی، این تصمیم را پومپئو، پس از مشوره با کاخ سفید اتخاذ کرد.
وی همچنین گفت، اهداف ایالات متحده در سوریه تغیر ناپذیرباقی مانده است.
هدر برعلاوه می گوید: "تعهد ایالات متحده، اهداف استراتژیک ما در سوریه را کاهش نمی دهد. رییس جمهور دونالد ترامپ، روشن کرد که ما آماده هستیم که در سوریه باقی بمانیم تا زمانی که (گروه تروریستی داعش، گروه ممنوعه در روسیه) شکست بخورد. ما همچنین بر تضمین خروج نیروهای ایران و حامیان آنها (از سوریه) تاکید می ورزیم".
وی همچنین افزود که این تصمیم بر کمک های بشردوستانه ما به سوریه تأثیر نخواهد گذاشت، که بر اساس آن ایالات متحده از آغاز بحران تا حال 1.8میلیارد دالر اختصاص داده است.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا تاکید کرد: "ما همچنان به همکاری با شرکای بین المللی خود برای دستیابی به حل مسالمت آمیز اوضاع سوریه، تحت حمایت سازمان ملل متحد ادامه خواهیم داد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала