مذاکرات طالبان با مقام‌های اندونیزیا

© AP Photo / Reza Shirmohammadiمذاکرات طالبان با مقام‌های اندونیزیا
مذاکرات طالبان با مقام‌های اندونیزیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان اعلام کرد که هیئتی از این گروه هفته گذشته به اندونیزیا سفر کرده و در ملاقات‌هایی با مقام‌های دولت آنکشور مذاکره کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک،سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای دفتر سیاسی این گروه به منظور گفت‌وگو با مقامات اندونیزیا درباره خروج نیروهای خارجی به این کشور سفر کرده‌اند.
سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئتی از مقامات این دفتر به ریاست «شیرمحمدعباس استانکزی» 12 ماه جاری میلادی از اندونیزیا دیدار کرده است.
وی افزود: در این سفر سه روزه اعضای دفتر سیاسی طالبان با «محمد یوسف کالا» معاون و «حامد اول الدین» نماینده ویژه رئیس جمهور اندونیزیا و «ریتنومارسودی» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تصریح کرد که رهبران این گروه درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان، روند صلح و روابط دو جانبه با مقامات اندونزی گفت‌وگو کرده است.
این در حالی است که اعضای دفتر سیاسی طالبان پیش از این نیز به ازبکستان سفر کرده بودند تا درباره روند صلح و اجرای پروژه‌های بزرگ ملی با مقامات ازبکستانی گفت‌وگو کنند.
تا کنون دولت افغانستان به این موضوع واکنشی نشان نداده است اما اشرف غنی بارها تاکید کرده که روند صلح متعلق به افغان‌ها است و سایر کشورها تنها نقش تسهیل کننده در این روند را ایفا کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала