چین آماده ادامه همکاری با ایران است

© AFP 2023 / Ming Hoangچین آماده ادامه همکاری با ایران است
چین آماده ادامه همکاری با ایران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین گفت، که چین مخالف تحریم های یک جانبه در روابط بین المللی است.

افغانستان از امریکا خواستار مستثنی شدن از تحریم های این کشور در برابر ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان از امریکا خواستار مستثنی شدن از تحریم های این کشور در برابر ایران شد
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفت و گوی تیلیفونی با جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: چین مخالف تحریم های یک جانبه در روابط بین المللی است و چین آماده همکاری های بیشتر با ایران است.

وانگ یی گفت:- "چین اهمیت زیادی را برای روابط چین و ایران به ارمغان می آورد، و مطابق با توسعه وضعیت برای ادامه توسعه همکاری های سودمند میان چین و ایران آماده است".

وزیر چینی افزود، که برنامه جامع مشترک (برجام) اقدام علیه مسئله هسته ای ایران نتیجه تلاش های چندجانبه است که با منافع جامعه بین المللی مطابقت دارد.

وزیر امور خارجه چین گفت:- "ما پیش از این اعلام کرده ایم، که ما در برابر استفاده از تحریم های یک جانبه و روش اشتباهی از «دست درازی» در روابط بین الملل مخالف هستیم".

به نوبه خود جواد ظریف گفت، که طرف ایرانی بسیار از نقش سازنده چین در حفاظت از توافق در مورد برنامه هسته ای برخوردار است و همچنین ابراز آمادگی برای تقویت هماهنگی با تمام احزاب برای حل و فصل وضعیت در معامله است.

یادآوری می کنیم، که توافقنامه بین ایران و شش کشور بین المللی (روسیه، ایالات متحده، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان) در جولای 2015 به امضا رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در اوایل ماه می اعلام کرد، که واشنگتن از این توافقنامه بیرون می شود. ایالات متحده امریکا تحریم های بزرگ در برابر ایران را که پیش از آن در نتیجه دستیابی به توافق نامه برجام  به حالت تعویق در آورده بود، به حالت عادی بازگرداند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала