احتمال ازسرگیری پروژه مشترک جنگنده های روسیه - هند

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال ازسرگیری پروژه مشترک جنگنده های روسیه - هند
احتمال ازسرگیری پروژه مشترک جنگنده های روسیه - هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پروژه مشترک جنگنده FGFA روسیه و هند باوجود آنکه متوقف شده است، اما امکان از سرگیری آن موجود است.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری شوگاییف، رئیس سرویس فدرال همکاری‌های تخنیکی — نظامی روسیه اعلام کرد که به رغم گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر عقب نشینی هند از پروژه تولید نسل پنجم جت‌های جنگنده (FGFA)، مقامات مسکو و دهلی نو مذاکرات در مورد این پروژه را آغاز کرده اند.
وی در این خصوص گفت: پروژه روسیه و هند برای تولید جنگنده نسل پنجم فعلا متوقف شده است، اما امکان از سرگیری مذاکرات وجود دارد.
او ضمن ابراز این مطلب گفت؛ ما امیدواریم که مذاکرات در مورد پروژه جنگنده های نسل پنجم دوباره از سر گرفته شود. شوگائف گفت، به هر حال، هواپیمای پنسل پنجم سو-57 پرواز های خوبی را در "ارتش" را انجام خواهد داد و من مطمئن هستم که برتری های این پرواز ها توجه شرکای دیگر کشور ها را به خود جلب خواهد کرد.
پروژه ساخت جنگنده های نسل پنجم FGFA بخشی از سیاست های دولت هند به شمار می رود..
ولادیمیر دروژف معاون فدرال همکاری‌های تخنیکی — نظامی روسیه نیز معتقد است که روسیه و هند پیش از این در مورد قرارداد تولید مشترک این جنگنده به توافق رسیده اند و روسیه آماده است تا توافقنامه مربوط را امضا کند.
این پروژه همچنین اشاره می‌کند که هندوستان نه تنها نسل جدیدی از جت‌های جنگنده را بدست می‌آورد، بلکه تولید با مجوز خود را آغاز می‌کند
. براساس پروژه میان روسیه و هند، هرکدام از کشور ها حدود 4 میلیارد دالر در مراحل نخست توسعه ان سرمایه گذاری خواهند کرد؛ در حالی که هزینه نهایی ساخت 127 فروند جنگنده حدود 25 میلیارد دالر برآورد شده است

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала