آزادی 500 زندانی از سوی طالبان و تأثیر آن بر مذاکرات صلح

© JAKامضا توافق نامه بین نمایندگان معارف طالبان و ریاست معارف ولایت هلمند
امضا توافق نامه بین نمایندگان معارف طالبان و ریاست معارف ولایت هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیرجمهوری اسلامی افغانستان در فدراتیف روسیه می گوید، آزادی بیش از 500 تن اسراء از زندان طالبان امکان دارد بر روند مذاکرات صلح که قرار است در ماه سپتامبر در مسکو برگزار گردد تأثیر مثبت وارد نماید.

عبدالقیوم کوچی؛ سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که آزاد نمودن بیش از 500 تن زندانی از سوی طالبان ، تأثیر مثبت در روند مذاکرات صلح که قرار است در تاریخ 4 سپتامبر در مسکو برگزار گردد بجا خواهد گذاشت.
وی گفت: این اطلاعات بسیار بجا و درست است؛ ما از آن استقبال می کنیم و امیدواریم که این مسأله تأثیر مثبت را در روند مذاکرات صلح میان حکومت و طالبان داشته باشد.
پیشتر سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو ابراز داشت که؛ اگر روسیه به طور جدی خواهان اشتراک نمایندگان طالبان در نشست صلح مسکو بوده و آنها نیز برای اشتراک دراین نشست موافقه نمایند، دولت افغانستان با اشتراک آنها در این اجلاس مخالفت نخواهد کرد.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه خبر داد که، اجلاس مسکو در مورد حل بحران افغانستان در تاریخ 4 سپتامبر سال جاری برگزار خواهد شد، و نماینده طالبان برای اشتراک در آن دعوت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала