اظهارات کلیدی سفیر افغانستان در مسکو در مورد مذاکرات با طالبان و روابط روسیه - افغانستان

© Sputnik / Vladimir Trephilov /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات کلیدی سفیر افغانستان در مسکو در مورد مذاکرات با طالبان و روبط روسیه - افغانستان
اظهارات کلیدی سفیر افغانستان در مسکو در مورد مذاکرات با طالبان و روبط روسیه - افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالقیوم کوچی، سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در فدراتیف روسیه، در مورد روابط دولت افغانستان با روسیه و مذاکرات طالبان با دولت صحبت نمود.

عبدالقیوم کوچی، سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در فدراتیف روسیه روز دوشنبه در مصاحبه با اسپوتنیک ابراز داشت که که افغانستان علاقمند همکاری و کمک های بیشتر اقتصادی از سوی روسیه است و امید وار است که جانب روسیه در آینده کمک های اقتصادی خود را به جمهوری اسلامی افغانستان افزایش دهد.
سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو، خاطر نشان ساخت که، کشور های غربی،و همچنین جاپان، هند و سائر کشور ها امکانات و پول زیادی رابه افغانستان کمک می کنند و ما سپاسگذار این کشور ها هستیم." وی در ادامه صحبت هایش گفت، "چین نیز در ساحات مختلف مساعدت های اقتصادی خود را همواره با افغانستان ادامه می دهد، اماما علاقمند هستیم تا کشور روسیه نیز به افغانستان کمک کند".
به گفته آقای عبدالقیوم کوچی، کمک های اقتصادی این کشور ها در روند بازسازی افغانستان مساعدت خواهد نمود.
وی همچنین در مورد شرکت طالبان در مذاکرات صلح مسکو گفت: اگر روسیه به طور جدی خواهان اشتراک نمایندگان طالبان در نشست صلح مسکو بوده و آنها نیز برای اشتراک دراین نشست موافقه نمایند، ما نیز مخالف نخواهیم بود.
آقای عبدالقیوم کوچی گفت: بسیار خوب است اگر آنها" طالبان" در مورد صلح و امنیت در افغانستان صحبت کنند.
سفیر افغانستان گفت: حتا اگرما " از تماس با آنها" خودداری نیز کنیم، به نظر من روسیه می تواند آنها را برای شرکت در نشست صلح مسکو برای افغانستان، دعوت کند. این خواست روسیه است، نه از افغانستان.
آقای عبدالقیوم کوچی، سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در مورد آزاد نمودن بیش از 500 اسیر از زندان طالبان گفت: آزادی زندانیان از سوی طالبان ، تأثیر مثبت در روند مذاکرات صلح که قرار است در تاریخ 4 سپتامبر در مسکو برگزار گردد بجا خواهد گذاشت.
وی گفت: این اطلاعات بسیار بجا و درست است؛ ما از آن استقبال می کنیم و امیدواریم که این مسأله تأثیر مثبت را در روند مذاکرات صلح میان حکومت و طالبان داشته باشد.
پیشتر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اجلاس مسکو برای صلح افغانستان در تاریخ 4 سپتامبر برگزار خواهد شد و از طالبان  نیز در این نشست دعوت صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала