کشتی جنگی روسیه در فهرست بهترین کشتی های جنگی جهان

© Sputnik / Dover Marinaکشتی جنگی روسیه در فهرست بهترین کشتی های جنگی جهان
کشتی جنگی روسیه در فهرست بهترین کشتی های جنگی جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های امریکایی کشتی جنگی روسیه را درصدر فهرست بهترین کشتی های جنگی دنیا شامل نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشنل انترست، کشتی راکتی پروژه 144 " اورلان" در فهرست بهترین کشتی های جنگی روی آب درج گردید.
در چوکات پروژه " اورلان " سال های 1973 — 1989 در فابریکه کشتی سازی " بالتیک" چهار کشتی جنگی، دریاسالار اوشاکوف، لازروف، ناخیموف و دریا سالار پیتر بزرگ طراحی و ساخته شد.
از جمله این کشتی هافقط کشتی «پیتر کبیر» در تجهیزات نیرو های شمال شامل است. کشتی جنگی «ادمیرال ناخیموف» درحال مدرنیزه قرار دارد. کشتی های جنگی پروژه 144، مجهز به 20 دستگاه پرتاب با راکتهای بالدار ضد کشتی هسته ای «پ-700- گرانیت» هستند.
کائیل میزوکامی مبصر نشریه امریکایی نشنل انترست می گوید:"کشتی های جنگی سریع و نیرومند پروژه «اورلان» برای نابودساختن کشتی های هواپیمابر امریکایی ساخته شده اند. این کشتی ها ممکن است که خطری برای زیردریایی های روسیه و خاک کشور ایجاد نمایند. 

کشتی های نو طیاره بردار و کشتی های جنگی اتمی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
کشتی های نو طیاره بردار و کشتی های جنگی اتمی روسیه

از جمله کشتی های جنگی که در این فهرست از آنها نامبرده شده می توان از کشتی جنگی "Ticonderoga " و کشتی های جنگی نوع Arly Burke نام برد. آنها مجهز به سیستم چند منظوره Aegis با راکت های هدایت شونده SM-3 هستند.
این کشتی ها می توانند تا 122 راکت انواع مختلف — SM-2, SM-6 и SM-3, RIM-17- Sea Sparrow، « توماهاوک» و راکت های ضد کشتی ASROC را حمل کنند.
نیرومند ترین کشتی جاپان نیز در این فهرست شامل است. این کشتی « کنگو» نامیده شده و دقیقا از کشتی جنگی امریکایی به نام « آرلی برک» کاپی شده. نابودگر چین از نوع 055 در این فهرست پس از کشتی جنگی « زوموالت»امریکا قرار دارد. این کشتی مجهز به 112 راکت از انواع مختلف خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала