لاوروف: سازمان ملل در بازسازی پس از جنگ سوریه مانع ایجاد می کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: سازمان ملل در بازسازی پس از جنگ سوریه مانع ایجاد می کند
لاوروف: سازمان ملل در بازسازی پس از جنگ سوریه  مانع ایجاد می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه می گوید که دبیرخانه سازمان ملل مخفیانه واحدهای سازمان را از شرکت در بازسازی اقتصاد سوریه منع نموده است.


به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت دبیرخانه سازمان ملل به طور سری این سازمان را از شرکت در هر گونه طرح در جهت بازسازی اقتصاد سوریه تا زمانی که در این کشور انتقال سیاسی صورت نگرفته، منع کرده است.
وی گفت: "اکنون مشخص شده که واقعا در بخش سیاسی دبیرخانه سازمان ملل در ماه اکتبر سال گذشته دستورالعمل محرمانه‌ای داده شده که مشارکت سازمان ملل در هر نوع طرحی در بازسازی اقتصاد سوریه منع کرده است. تنها کمک‌های انسانی به سوریه خواهد شد و دیگر هیچ. شرط این مسئله هم دستیابی به پیشرفت در به اصطلاح انتقال سیاسی در سوریه گذاشته شده است."
به گفته لاوروف، روسیه انتظار ندارد که شورای امنیت سازمان ملل هم بتواند به دلیل مواضع غیرسازنده آمریکا، تصمیم گیری موثری در زمینه بازگشت پناهجویان سوری اتخاذ کند.
وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که شرایط برای بازگشت مردم سوریه از لبنان به کشور خود ازهم اکنون به وجود آمده و تنها طی ماه گذشته حدود 7 هزار پناهجوی سوری به کشور خود بازگشته‌اند و مقامات مسکو به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهند داد.
وزیر خارجه روسیه گفت،در حالیکه امریکا با عدم مشارکت در بازسازی سوریه، در روند بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان مانع‌تراشی کرده، مسکو، تهران و انقره تلاش دارند تا مشکلات در سوریه هر چه زودتر حل و فصل شوند.
لاوروف تاکید نمود که برای مسکو بسیار مهم است که ارزیابی مقامات لبنانی بخصوص در رابطه با تلاش‌ها برای حل و فصل مشکلات در سوریه را بشنوند. وی یادآور شد که در مسکو به خوبی آگاه هستند که مشکل پناهجویان سوری یکی از مسائلی است که مورد نگرانی دولت لبنان قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала