فیس‌بوک حساب کاربران روسی را حذف کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaفیس‌بوک حساب کاربران روسی را حذف کرد
فیس‌بوک حساب کاربران روسی را حذف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت‌های فیس‌بوک و توئیتر اعلام کردند برای مبارزه با نفوذ خارجی‌ها بر انتخابات امریکا، صد‌ها حساب مربوط به روسیه و ایران را حذف کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت فیس بوک اعلام کرد برای مبارزه با نفوذ خارجی بر انتخابات امریکا، صد‌ها حساب مرتبط با روسیه و ایران را حذف کرده است.
بر اساس بیانیه این شرکت، 652 صفحه را که کاربران روسی و ایرانی داشته اند، به دلیل «رفتارهای هماهنگ نامعتبر» و تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات امریکا، از شبکه‌های اجتماعی این شرکت حذف شده‌اند. اسامی و مشخصات این صفحات اعلام نشده است.
این شرکت اعلام کرده که این کاربر ‌های روسی و ایرانی رفتارهای مشابهی داشته و ممکن با هم ارتباط داشته‌اند، اما هنوز هیچ ارتباطی میان آن‌ها پیدا نشده است. حذف این صفحات بر اساس اطلاعات شرکت امنیت سایبری «فایر آی» صورت گرفته است. 

کرملین: روسیه از فیسبوک به خاطر مداخله در انتخابات امریکا استفاده نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
کرملین: روسیه از فیسبوک به خاطر مداخله در انتخابات امریکا استفاده نکرده است

در همین حال توئیتر هم اعلام کرد 284 حساب کاربری که بیشتر آن ایرانی قلمداد شده است، تعلیق کرده است.
فیسبوک ادعا نموده که ارائه اطلاعات غیرموثق از سوی روسیه و ایران آنها را واداشت تا شماری از حساب های کاربری را متوقف نمایند.آنها این کار را به خاطر مبارزه خود علیه نشر اخبار جعلی در آستانه انتخابات درامریکا و دیگرکشور ها انجام داده اند.
در همین حال، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک نیز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای فیس بوک ضرور است که همزمان با برقرار ارتباط با مجریان قانون، دولت‌ها و دیگر کشورهای برای تبادل اطلاعات، ابزارهای خود را برای مقابله با محتواهای مشکوک توسعه دهد.
مارک زاکربرگ اضافه کرد: فکر می‌کنیم در هر دو جهت اقدامات خوبی در حال انجام است.
در همین حال یک سخنگوی فیس بوک گفته است: ابتدا قرار بود خبر حذف این صفحات و حساب ها روز پنجشنبه هفته جاری اعلام شود، اما این موضوع روز سه شنبه اعلام شد.
وزارت عدلیه امریکا تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات سال 2016 را تایید کرد و 12 افسر اطلاعاتی روسیه را به مداخله در انتخابات سال 2016 متهم کرد. به دنبال آن واشنگتن نیز تحریم‌هایی‌ را علیه مسکو اعمال کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала