کشورهای بالتیک: روسیه باید غرامات " اشغال شوروی" را به ما پرداخت کند

© Sputnik / Sergey Melkonov /  مراجعه به بانک تصاویر کشورهای بالتیک: : روسیه باید غرامات " اشغال شوروی" را به ما پرداخت کند
کشورهای بالتیک: : روسیه باید غرامات  اشغال شوروی را به ما پرداخت کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور های حوزه بالتیک "استونیا و لتوانی" قصد دارند خساراتی را که از " اشغال شوروی سابق" متحمل شده اند، از روسیه طلب نمایند .


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس خبری وزارت عدلیه استونیا، وزرای عدلیه استونیا و لتوانی " اورماس لینسالی و دزنتراس رازناچس" " اعلام نمودند که آنها قصد دارند خساراتی را که این کشور ها پس از اشغال " شوروی " سابق متحمل شده است، از فدراسیون روسیه به دست آورند.
دولت های استونیا و لتوانی روز سه شنبه اولین جلسه مشترک خود را در کتابخانه ملی شهر ریگا برگزار کردند.
پس از نشست ، آنها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هر دو کشور برای تأمین امنیت، دموکراسی و اصول حاکمیت قانون در استونیا و لتوانی، اهمیت زیادی را برای حفظ، نگهداری و درک میراث های تاریخی در کشور های شان قائل اند. 

ناتو چهار کندک را در پولند و کشور های بالتیک جابجا میسازد - اسپوتنیک افغانستان
ناتو چهار کندک را در پولند و کشور های بالتیک جابجا میسازد
 
در همین راستا، وزرای عدلیه دو کشور در بیانیه خود بر اهمیت حفظ و دفاع از "یاد قربانیان" را که این کشور ها به دلیل اشغال شوروی متقبل شدند تأکید  و خاطر نشان ساختند که گزینه های را مورد بررسی قرار خواهند داد تا روسیه را وادارند که خسارات جنگی وارده بر کشور های شان را به عنوان جانشین قانونی اتحاد جمائیر شوروی سابق، پرداخت نماید.
هردو وزیر اقدامات بعدی شان را در زمینه مورد بررسی قرار دادند.
کشورهای حوزه دریای بالتیک لاتویا، لتوانی و استونیا در شمال‌ شرق اروپا واقع هستند. این سه کشور پس از سقوط شوروی سابق عضو اتحادیه اروپا و پیمان ناتو شدند. همسایگی این کشورها با روسیه و حضور قابل توجه روس‌تباران در این کشورها که حدود یک چهارم از جمعیت این کشورها برآورد می‌شود، نگرانی سران کشورهای بالتیک را بیشتر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала