دعوت از 12 کشور برای شرکت در نشست صلح مسکو

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر دعوت از 12 کشور برای شرکت در نشست صلح مسکو
دعوت از 12 کشور برای شرکت در نشست صلح مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه 12 کشور را برای شرکت در نشست صلح افغانستان که قرار است که در آینده ی نزدیک در مسکو برگزار شود، دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه از 12 کشور به شمول ایالات متحده امریکا، برای شرکت در نشست صلح افغانستان که قرار است که در آینده ی نزدیک در مسکو برگزار شود، دعوت کرد.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: کنفرانس افغانستان در مسکو سال 2017 بر اساس رایزنی شش جانبه روسیه، ایران، افغانستان، پاکستان، چین و هند تاسیس شده است.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه تصریح شده است: هدف اصلی نشست افغانستان، کمک به پیشبرد روند مصالحه ملی در این کشور و برقراری صلح و آرامش در آن است. 

امریکا در نشست مسکو در مورد افغانستان شرکت نمیکند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در نشست مسکو در مورد افغانستان شرکت نمیکند

نشست آتی دومین کنفرانس افغانستان در مسکو محسوب می شود و برخلاف نشست نخست تحت ریاست روسیه و افغانستان برگزار خواهد شد، این بار هم ضمن اینکه دعوت نامه ای به دفتر سیاسی طالبان در دوحه پایتخت قطر برای شرکت در نشست مسکو ارسال شده است، از امریکا نیز برای این نشست دعوت شد.
اما سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که ایالات متحده قصد ندارد در نشست مسکو در مورد افغانستان، که قرار است 4 سپتمبر برگزار شود، شرکت نماید.
در بیانیه‌ای وزارت امور خارجه امریکا آمده است: ما به طور کلی از ابتکارات افغانها برای حل و فصل صلح آمیز بحران افغانستان حمایت میکنیم. اما با توجه به نتایج نشست های قبلی در مسکو، ما بدین باور هستیم که این ابتکار مسکو تاثیری بر روند صلح افغانستان نخواهد گذاشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала