انتشار پیام صوتی جدید از ابوبکر البغدادی

© AP Photo / Militant video, Fileانتشار پیام صوتی جدید از ابوبکر البغدادی
انتشار پیام صوتی جدید از ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای اولین بار طی یک سال گذشته رسانه‌های تبلیغاتی وابسته به گروه تروریستی داعش یک فایل صوتی منتشر کردند که گفته می‌شود متعلق به ابوبکر البغدادی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی *داعش در این فایل صوتی که موسسه تبلیغاتی الفرقان وابسته به داعش آن را منتشر کرد، هواداران خود را به پایداری و ادامه فعالیت‌شان فرا می‌خواند.
در این گزارش آمده است که هنوز تایید نشده است که فایل صوتی منتشر شده مربوط به شخص البغدادی است.
طبق این گزارش، آخرین فایل صوتی البغدادی که مدت آن 46 دقیقه است، اواخر سپتمبر سال 2017 یعنی قبل از اینکه داعش "پایتخت خود خوانده‌اش" شهر رقه سوریه را از دست دهد، منتشر شده است. از آن زمان تاکنون خبرهای تایید نشده‌ای از کشته و یا زخمی شدن وی منتشر شد و هنوز سرنوشت البغدادی و مخفیگاه وی نامعلوم است.
اگر چه این نوار صوتی تاریخ مشخصی ندارد اما در آن به وقایع اخیر چون بازداشت یک کشیش امریکایی در ترکیه اشاره می‌شود.

ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
پسر ابوبکر البغدادی کشته شد+عکس

با وجود این که گروه داعش، اکثر مناطق مهم و شهرهای تحت کنترل خود در سوریه و عراق را از دست داده اما هنوز از سرنوشت و محل اختفای ابوبکر بغدادی خبری در دست نیست.
داعش سال گذشته از موصل در عراق و رقه در سوریه که مهمترین شهرهای تحت کنترل این گروه بود بیرون رانده شد.
ابوبکر بغدادی، در سال 2014میلادی در مسجد معروف موصل خبر از تاسیس یک "خلافت اسلامی" داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز در این پیام صوتی گفته می‌‍شود: "برای مجاهدین پیروزی یا شکست با مقیاس در دست داشتن یک شهر یا اشغال آن و یا اشراف بر آسمان آن و یا حتی در اختیار داشتن بمب هوشمند و راکت قاره‌پیما نیست."
در چند سال گذشته بارها خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی که امریکا برای سر او 25 میلیون دالر جایزه تعیین کرده، مخابره شده اما هیچ‌گاه تایید نهایی نشده بود.
چند ماه پیش، رسانه‌های خبری نزدیک به داعش از مرگ پسر ابوبکر بغدادی در استان حمص سوریه و طی "یک عملیات کماندویی" خبر دادند.
چند روز پیش هم سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد با وجود بیرون راندن داعش از اکثر نقاط سوریه و عراق هنوز 20 تا 30 هزار از شبه‌نظامیان این گروه در این دو کشور حضور دارند.
*داعش گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала