چین تعرفه‌های جدیدی را علیه کالاهای امریکایی وضع کرد

© REUTERS / Hyungwon Kangچین تعرفه‌های جدیدی را علیه کالاهای امریکایی وضع کرد
چین تعرفه‌های جدیدی را علیه کالاهای امریکایی وضع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین یک دقیقه پس به اقدام امریکا در وضع تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر روی دسته‌ای از کالاهای چنیی به ارزش 200 میلیارد دالر که احتمال داده می‌شود در ماه سپتمبر وضع شود. پاسخ به این اقدام امریکا تعرفه‌های گمرکی جدیدی را علیه کالاهای امریکایی وضع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون مرکزی چین گزارش داد که چین یک دقیقه پس از اقدام امریکا در وضع تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر روی دسته‌ای از کالاهای چینی، پاسخ به این اقدام امریکا، تعرفه‌های گمرکی جدیدی را علیه کالاهای امریکایی وضع کرد.
در این گزارش آمده است: "این کشور در اقدامی مشابه تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر 16 میلیارد دالر از کالاهای امریکایی وضع خواهد کرد. تعرفه های گمرکی جدید واشنگتن بر روی دسته ای از کالاهای چینی که ارزش آنها 16 میلیارد دالر است از روز پنجشنبه اعمال خواهد شد".
به این ترتیب ارزش کالاهای چینی که تاکنون بر آنها تعرفه گمرکی 25 درصدی وضع شده است به 50 میلیارد دالر می رسد.

امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد

این در حالی است که احتمال داده می شود که امریکا در ماه سپتمبر تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر روی دسته‌ای از کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دالر وضع کند.

امریکا و چین چگونه وارد جنگ تجاری شدند؟

نخست در سوم اپریل گذشته دونالد ترامپ با انتشار فهرستی از حدود 1300 کالای چینی شامل تلویزیون، قطعات طیاره و وسایل طبی اعلام کرد که قصد دارد با هدف برقراری عدالت تجاری میان دو کشور بر این کالاها تعرفه 25 درصدی وضع کند. پیشتر و در جریان مبارزات انتخاباتی نیز آقای ترامپ در قامت یک نامزد احراز سمت رئیس‌جمهور امریکا از وضعیت موجود در تجارت میان چین و امریکا انتقاد کرده بود.
به اعتقاد او، چین با اعمال محدودیت‌های غیرتعرفه‌ای مانع از رشد صادرات امریکا به چین می‌شود و در عین حال چین حق مالکیت معنوی محصولات تولیدی امریکا را رعایت نمی‌کند و با تولید کپی‌های ارزان از آنها به صنعت امریکا ضربه می‌زند. حالا او به عنوان رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرده بود که با وضع تعرفه‌های جدید واردات 50 میلیارد دالر کالای چینی را نشانه گرفته است.
یک روز بعد چین، امریکا را به مقابله به مثل تهدید کرد. دولت چین نیز با انتشار فهرستی حاوی حدود 100 کالای امریکایی از جمله موتر، طیاره و طیف وسیعی از محصولات کشاورزی ایالات متحده به ارزش تقریبی 50 میلیارد دالر اعلام کرد که زیان اقدام امریکا را با اعمال تعرفه 25 درصدی بر این محصولات امریکا جبران خواهد کرد.
اما ماجرا به همین جا ختم نشد و دونالد ترامپ بلافاصله به تیم بازرگانی دولت امریکا دستور داد که وضع تعرفه 25 درصدی را این بار برای مجموعه‌ای از کالاهای چینی با ارزش 100 میلیارد دالر برنامه‌ریزی کنند.
از این پس اختلاف تجاری دو کشور وارد مرحله تدارک جنگ تجاری شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала