سخنگوی طالبان: جنرال امریکایی جان نیکلسن درغگو است

© REUTERSسخنگوی طالبان: جنرال امریکایی جان نیکلسن درغگو است
سخنگوی طالبان: جنرال امریکایی جان نیکلسن درغگو است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال جان نیکلسن قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان به خبرنگاران در در واشنگتن اعلام کرد که استراتژی امریکا در برابر مخالفان مسلح در افغانستان موثر بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع با صدور اعلامیه ای اعلام کرد که استراتیژی امریکا در افغانستان شکست خورده است و قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو از دروغ پردازی در این مورد خودداری کند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد که راهبرد ترامپ در افغانستان جز افزایش تلفات غیر نظامیان و بمباردمان اهداف شفاخانه‌ها، مکاتب و سایر اهداف ملکی دستاوردی برای واشنگتن نداشته است.

وی خاطرنشان کرد که راهبرد امریکا در افغانستان نتوانسته است طالبان را مهار کند بلکه این گروه مناطق بیشتری را تصرف کردند.

مجاهد تصریح کرد که با وجود استراتژی جدید امریکا تلفات نیروهای خارجی و هزینه جنگ برای کشورهای غربی در افغانستان نسبت به سال های گذشته به مراتب افزایش یافته است.

وی افزود: این راهبرد هیچ دستاوردی نداشته است بلکه بی‌ثباتی و فساد در دولت افغانستان افزایش یافته است.

سخنگوی طالبان اظهارداشت: قوماندانان امریکایی با وجود شکست‌های پی در پی به مردم امریکا درباره جنگ افغانستان دروغ می‌گویند و از مسوولیت پذیری فرار می‌کنند.

مجاهد تصریح کرد که قوماندانان نظامی امریکا برای ادامه جنگ در افغانستان تلاش می‌کنند تا اخاذی گروه‌های نظامی مافیای امریکا از پول مالیات مردم این کشور قطع شود.

وی از مردم امریکا خواست تا به جای اعتماد به اظهارات نادرست نظامیان امریکایی کشورشان را از ادامه این جنگ ویرانگر نجات دهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала