تغییر برنامه ترامپ در مورد کوریای شمالی

© REUTERS / Jonathan Ernstتغییر برنامه ترامپ در مورد کوریای شمالی
تغییر برنامه ترامپ در مورد کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌ جمهورامریکا به بهانه عدم پیشرفت در خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی و جنگ تجاری به چین، سفر وزیر خارجه خود را به این کشور لغو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا شامگاه جمعه با ادعای اینکه روند خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کوریا به کُندی پیش‌می رود، سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه‌ اش به کوریای‌شمالی را لغو کرد.
ترامپ در توئیتر خود نوشت: «از وزیر خارجه مایک پامپئو خواستم که در این زمان به کوریای شمالی نرود زیرا به نظرم پیشرفت کافی در موضوع خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا انجام نشده است».
وی همچنین جنگ تجاری با چین را بهانه دیگری برای لغو سفر پامپئو به شرق آسیا عنوان کرده و افزود: «باور ندارم که آنها مانند گذشته در حال کمک به روند خلع سلاح هسته‌ای (شبه‌جزیره کوریا) باشند (برخلاف تحریم‌های سازمان ملل که اکنون اعمال شده‌اند)». 

وعده های شیرین ترامپ به کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
وعده های شیرین ترامپ به کوریای شمالی

رئیس‌جمهور امریکا با بیان اینکه پامپئو اما به دنبال سفر به کوریای شمالی در آینده نزدیک است، اظهار داشت: «البته بعد از آنکه روابط تجاری ما با چین متحول شد. فعلا گرم‌ترین احترامات خود را تقدیم رهبر کیم (جونگ‌اون) می‌کنم!»
ترامپ در پایان ابراز امیدواری کرد که بتواند رهبر کوریای شمالی را مجددا ملاقات کند.
این در حالی است که وزیر خارجه امریکا روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرده بود هفته آینده برای ادامه مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی،‌برای چهارمین بار به این کشور سفر خواهد کرد.

پیش از این رهبر کوریای شمالی در آخرین سفر پامپئو به پیونگ‌یانگ از دیدار با وی خودداری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала