یک سرکرده بلندپایه القاعده در یمن کشته شد

© AP Photo / Hani Mohammedیک سرکرده بلندپایه القاعده در یمن کشته شد
یک سرکرده بلندپایه القاعده در یمن کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سرکرده بلندپایه القاعده طی نبرد با نیروهای انصارالله در کنار نیروهای دولت فراری یمن کشته شده است.

به گزراش اسپوتنیک به نقل از Associated Press، یک سرکرده بلندپایه *القاعده در نبرد در مرکز منطقه مآرب کشته شد. مقام‌های رسمی و رهبران قبایل امروز —شنبه- با اعلام این خبر گفتند که این سرکرده القاعده طی نبرد با نیروهای انصارالله در کنار نیروهای دولت فراری یمن کشته شده است.
به گفته این منابع، مرگ «غالب الزیدی»، سرکرده بلندپایه القاعده، چند روز پیش در پی تبادل آتش با نیروهای انصارالله در منطقه مآرب روی داده است.

رهبر حوثی‌ها در یمن کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
رهبر حوثی‌ها در یمن کشته شد

مقام‌های رسمی و ریش‌سفیدان قبایل گفتند که الزیدی ده‌ها نیروی القاعده را تحت فرمان خود داشت و چندین بار با نیروهای انصارالله جنگیده بود. این منابع نخواستند نام‌شان فاش شود.
به گفته آنها، نیروهای هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در این نبرد از نیروهای دولت فراری که الزیدی در کنارشان می‌جنگید، حمایت کرده‌اند. ائتلاف به رهبری عربستان هنوز در این‌باره اظهارنظر نکرده است.
غالب الزیدی از سال 2015 رهبر محلی القاعده را به عهده گرفته بود. الزیدی نفوذ این گروه را در بعضی مناطق مریب گسترش داد. در سال 2017، الزیدی تحت تحریم شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.
گفتنی است جنگ داخلی از سال 2014 میان حوثی‌ها (جنبش شیعه "انصار الله") و وفاداران به رژیم اخوان المسلمین عبد ربه منصور هادی در یمن ادامه دارد. ائتلاف عربی در این جنگ از نیروهای رئیس جمهور پشتیبانی می کند.
*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала