امریکا قصد دارد سیستم دفاع راکتی خود را در شمال سوریه مستقر کند

© REUTERS / U.S. Department of Defense, Missile Defense Agencyامریکا قصد دارد سیستم دفاع راکتی را در شمال سوریه مستقر کند
امریکا قصد دارد سیستم دفاع راکتی را در شمال سوریه مستقر کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا آماده استقرار سیستم دفاع راکتی خود در شمال سوریه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Yeni Safak، فائز السمار، یکی تن از فرمانده سابق سوری در دیر الزور است گفته است که ایالات متحده پنتاگون در حال آماده سازی برای استقرار یک سیستم دفاع راکتی در برخی از شهرهای شمال سوریه است.
این روزنامه گفت که ایالات متحده امریکا در حال حاضر سیستم دفاع راکتی سه رادار پیشرفته را در مناطق
از جمله کوبان سوریه نصب کرده است و همچنان راه اندازی 13 سیستم های رادار که قابل حمل و ثابت برای نظارت و شناسایی را دارد در این منطقه صورت گرفته است.

افزایش راکت‌های کروز امریکا همزمان با توطئه حمله کیمیاوی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
افزایش راکت‌های کروز امریکا همزمان با توطئه حمله کیمیاوی در سوریه

وی در ادامه برنامه‌ریزی‌های امریکا در استقرار سیستم دفاع راکتی در شهرهایی چون الحسکه گفت: "گام بعدی ایجاد یک سیستم دفاع راکتی امریکا در منطقه است، که بخشی از یک برنامه بلند مدت واشنگتن برای ایجاد هرج و مرج در منطقه در نظر گرفته می شود".
این روزنامه همچنان گزارش می‌دهد که ایالات متحده، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه را آغاز کرده است. از سوی دیگر این سیستم های رادار برای نظارت امریکا بر عملیات هوایی و زمین ترکیه در سرحد استفاده می‌شود.
درگیری‌های مسلحانه در سوریه از ماه مارچ سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می‌گیرد. امریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی *(داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتمبر سال 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.
*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала