پنتاگون عیب‌های جدی جنگنده اف-35 را پنهان می‌کند

CC BY 2.0 / Forsvarsdepartementet / Testflyging av første norske F-35پنتاگون عیب‌های جدی جنگنده اف-35 را پنهان می‌کند
پنتاگون عیب‌های جدی جنگنده اف-35 را پنهان می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون پنتاگون، در زمان ارزیابی توسعه پروژه برای ساخت جنگنده‌های اف-35 نسل پنجم امریکایی، بدون هیچ دلیلی تعدادی از عیب‌ و یا نواقص این جنگنده را نایده گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از POGO، با اشاره به اسناد نظامی، پروژه نظارت بر دولت گفته است که کمیسیون پنتاگون در زمان ارزیابی توسعه پروژه ساخت جنگنده‌های نسل پنجم امریکایی بدون هیچ دلیلی ظاهراً عیب‌های حیاتی این جنگنده را نادیده گرفته است.
در ماه جون سال روان دیوان محاسبات (امریکا) گزارش را ارائه کرد که در آن 996 "نواقص آشکار" در ساخت این پروژه دیده و یا موجود بوده است. بیش از 110 عیب جدی بوده است که این عیب‌ها می‌تواند در بهره‌ برداری یک جنگنده به قابلیت اطمینان و سایر موارد ضروری آسیب برساند".

همانطور که گزارش شد 19 عیب جدی این جنگنده توسط این کمیسیون نادیده گرفته شده است از جمله سیستم آلارم برای خروج پیلوت‌ها بوده است. همچنان این کمیسیون حداقل 10 عیب که واقعاً جدی است بیرون نویس کرده اند ولی برای اصلاح این عیب‌ها چیزی پیشنهاد نکرده اند.
نویسنده این گزارش معتقد است که کوراتوران این پروژه به طور می‌خواهند که از "شر این پروژه ساخت جنگنده اف-35 خلاص" شوند که قرار است تولید سری این جنگنده‌ها در اکتوبر سال 2019 تصویب شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала