قانون جدید لبنان در راستای تساوی حقوق زنان و مردان

© Sputnikتصویب قانون جدید لبنان در راستای تساوی حقوق زنان و مردان
تصویب قانون جدید لبنان در راستای تساوی حقوق زنان و مردان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس هیئت سازمان پیشبرد نقش زنان در سیاست لبنان خبر از تصویب قانونی در راستای تساوی حقوق زنان و مردان داد.

حسن نصر الله - اسپوتنیک افغانستان
پیروزی حزب الله در انتخابات لبنان اسرائیل را به لرزه آورد
به گزارش اسپوتنیک، در چارچوب ایجاد حقوق مساوی برای مردان و زنان، لبنان قانونی را تصویب می کند، که به واسطه آن زن می تواند به اصطلاح "گذرنامه خانوادگی" که پیش از آن تنها به مرد خانواده تعلق می‌گرفت،دریافت کند.

در این "گذرنامه" نام کودکان ثبت می شوند و همچنین وجود پیوند خانوادگی را تأیید می کند. در این پاسپورت نام بزرگسالی که مسئول در قبال کودکان است درج می‌شود.بدین ترتیب یک زن بیوه می تواند، بدون اجازه خاصی از بستگان خود، کودکان را به خارج از کشور ببرد و در مورد سرنوشت آن‌ها تصمیم بگیرد.
حیاة إرسلان، رئیس سازمان پیشبرد نقش زنان در سیاست لبنان درباره این موضوع گفت: ما چهار سال است که برای برقراری حقوق قانونی برابر بین مرد و زن مبارزه می کنیم. ما درباره قوانین مذهبی مسلمانان صحبت نمی کنیم، جایی که مردها تصمیم گیرنده هستند. اما ایجاد حقوق برابر مدنی کاملا قابل دستیابی است.
به گفته إرسلان، در جامعه لبنان هنوز بسیاری از پیشداوری ها علیه زنان وجود دارد و از حقوق بسیار کمتری برخوردار هستند. راهیابی 6 زن از مجموع 128 نفر به ترکیب جدید پارلمان (آخرین بار 4 نفر راه یافته بودند)،از پیشرفت های مثبت در این زمینه سخن می گوید.
رئیس هیئت سازمان پیشبرد نقش زنان در سیاست لبنان همچنین افزود: در آینده این زنان می توانند متحد شوند تا حقوق و فرصت های بیشتری برای بانوان لبنان به ارمغان بیاورند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала