افشای طرح نابودی هسته‌ای شوروی و چین توسط امریکا

CC0 / WikiImages / Explosión nuclearافشای طرح نابودی هسته‌ای شوروی و چین توسط امریکا
افشای طرح نابودی هسته‌ای شوروی و چین توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در سال‌های 1960میلادی در حال آماده‌ سازی طرح‌های نابودی کامل اتحاد جماهیر شوروی و چین را به عنوان قدرت‌های صنعتی پیش‌قدم آماده کرده بود. و ارتش امریکا امکان تیراندازی به مردم این کشورها را بررسی کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، سایت سازمان غیر تجاری "آرشیف ملی" ضمن این مطلب گفته است که محققین به این اسناد برنامه عملیاتی یکپارچه و مجتمع که تاریخ 1964میلادی روی آن درج شده بود توجه نشان دادند.

چگونه امریکا می خواست روسیه را در جنگ سوم جهانی شکست بدهد؟ - اسپوتنیک افغانستان
چگونه امریکا می خواست روسیه را در جنگ سوم جهانی شکست بدهد؟

که در آن‌ها مسائل استفاده از تسلیحات هسته‌ای بررسی شده است. از جمله در خصوص نابودی 70درصد از پتانسیل صنعتی اتحاد جماهیر شوروی سخن به میان آمده است.
در ضمن امریکا امکان کشتارهای دسته جمعی مردم را مجاز دانسته و براساس ارزیابی سال 1961میلادی حمله براساس این طرح، نابودی 71درصد ساکنین شهرهای شوروی و براساس ارزیابی سال 1962 کشتار تقریباً 70 میلیون شهروند شوروی را پیش‌بینی کرده است.
در همان زمان ستاد مشترک ارتش امریکا این ایده را به عنوان پیروزی بر اتحاد جماهیر شوروی در نظر گرفته بود.
SIOP مجموعه‌ای بسیار محرمانه است که اسناد عملیاتی و مقررات دقیق را برای مبارزه با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط نیروهای مسلح امریکا تهیه می‌کند.

در ماه دسمبر سال 2015میلادی "ارشیف ملی" امریکا یک لیست از اهداف بمباران هسته‌ای امریکا را در سال 1959میلادی که شامل صدها هدف در نقاط مختلف اتحاد جماهیر شوروی، شرق اروپا و چین بود را منتشر کرده است از جمله 179 هدف مسکو، 145 هدف لنینگراد و 91 هدف دیگر شرق برلین بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала