کویت به‌دلیل ترس از وبا، واردات مواد غذایی از عراق را منع کرد

© Sputnik / Pavel Gerasimov /  مراجعه به بانک تصاویر کویت به‌دلیل ترس از وبا، واردات مواد غذایی از عراق را منع کرد
کویت به‌دلیل ترس از وبا، واردات مواد غذایی از عراق را منع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات کویتی وارد نمودن مواد غذایی از عراق به دلیل ترس از گسترش بیماری وبا به‌طور موقت منع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه کویتی "الرای"، این ممنوعیت به دلیل ترس از گسترش وبا در پیوند با مسمویت دسته‌جمعی به دلیل استفاده از آب آلوده در جنوب عراق، وضع شده است.

نشریه نوشته است که این تصمیم جهت وقایه از بیماری و در نتیجهٔ هماهنگی میان وزارت‌خانه‌های صحت، تجارت و ادارهٔ گمرکات این امارت، گرفته شده است.

این در حالیست که تاهنوز مقامات کویت رسماً در این باره ابراز نظر نکرده اند.

Женщина с ребенком в центре интенсивной терапии в Йемене - اسپوتنیک افغانستان
وبا جان 1500 نفر را در یمن گرفته است

قبل از این گزارش شده بود که در ولایات جنوبی عراق، به‌خصوص در ولایت بصرهٔ که با کویت هم‌سرحد است، ۱۸ هزار مورد مسمومیت در نتیجه استفاده از آب آلوده ثبت شده است.

مقامات محلی رسماً درباره این موارد وبا ابراز نظر نکرده اند اما از تمام تلاش‌های شان برای وقایه و جلوگیری از گسترش این بیماری، استفاده می‌کنند.

وبا بیماری‌ای است که از طریق آب توسط باکتری ویبریو کلرا ایجاد می‌شود. این باکتری با نوشیدن آب آلوده، خوردن ماهی ناپخته یا خوردن صدف‌ها وارد بدن می‌شود. وبا در طول تاریخ هفت بار همه‌گیری جهان‌گستر داشته‌است. در قرن نوزدهم چندین بار در اروپا همه‌گیر شد، اما امروزه وبا بیشتر در کشورهای جهان سوم به علت وضعیت ناسالم و غیرصحی آب‌های آشامیدنی دیده می‌شود. براساس آمار سازمان جهانی صحت، سالانه در سراسر جهان از ۱.۳ الی ۴ میلیون مورد این بیماری ثبت می‌شود، با این حال، این ویروس هر سال از ۲۱ هزار الی ۱۴۳ هزار،‌ را به کام مرگ می‌کشاند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала