سخنان وزیر خارجه سوریه درباره روند بازسازی این کشور

© Sputnik / Iliya Pitalevسخنان وزیر خارجه سوریه درباره روند بازسازی این کشور
سخنان وزیر خارجه سوریه درباره روند بازسازی این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه سوریه از روند بازسازی سوریه بصورت آزادانه و با کمک کشورهای دوست خبر داد.

افشای دستورالعمل محرمانه سازمان ملل درباره سوریه - اسپوتنیک افغانستان
افشای دستورالعمل محرمانه سازمان ملل درباره سوریه
به گزارش اسپوتنیک، ولید معلم  وزیر امور خارجه سوریه درباره منابعی که به موجب آن سوریه به طور آزاد به بازسازی زیرساخت های ویران شده اش در جریان درگیری های مسلحانه این کشور می‌ پردازد، سخن گفت.

این دیپلمات گفت: ما در دریا و خشکی نفت داریم. نفت در سواحل لاذقیه و بانیاس. این ذخایر بسیار غنی تر از مناطق دیگر دریای مدیترانه هستند.
در عین حال وزیر خارجه سوریه تأکید کرد، که برای ادامه روند بازسازی سوریه این دولت نیازمند کمک های خارجی است.
وی افزود: لازم است از تجارب و منابع مالی خارجی استفاده شود. همه این موارد را کشورهای دوست ما از قبیل روسیه، ایران، هند، مالزی، چین و برزیل دارند. همه این کشورها توانمند هستند. معلم همچنین ابراز اطمینان کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس قصد ندارند در این موضوع به سوریه کمک کنند.
پیش از این، الکسی تسیگانکف رئیس مرکز روسیه برای مصالحه احزاب مخالف سوریه، درباره پیشرفت بازسازی کشور سوریه صحبت کرده بود.

 به گفته وی، روسیه شریک اصلی در بازسازی اقتصاد سوریه است، اما کشورهای دیگر نیز به آن می پیوندند.

یادآوری می کنیم، که درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2011 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала