آتش‌سوزی در موزیم ملی برزیل حاصل 200 سال تحقیق را نابود کرد + تصاویر

© REUTERS / Ricardo Moraesآتش‌سوزی در موزیم ملی برزیل حاصل 200 سال تحقیق را نابود کرد + تصاویر
آتش‌سوزی در موزیم ملی برزیل حاصل 200 سال تحقیق را نابود کرد + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اثر آتش‌سوزی گسترده در موزیم ملی برزیل مجموعه‌ای ارزشمند از 20 میلیون اثر تاریخی از تمدن‌های مصر و روم باستان تا فسیل‌های دایناسور در آتش سوختند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Globo ،‌ موزیم ملی 200 ساله برزیل که مهم‌ترین و قدیمی‌ترین موزیم تاریخی و علمی در سراسر این کشور بود،بعد از ظهر روز گذشته طعمه حریق بسیار گسترده‌ای شده است و آتش نشانان در تلاش اند بتوانند بخش‌هایی از مجموعه 20 میلیون اثر تاریخی نگهداری شده در این موزیم را از میان شعله‌های آتش بیرون بکشند.  

موزیم ملی برزیل که به دانشگاه فدرال ریودوژانیرو وابسته است دارای چندین بخش مختلف از جمله مردم‌شناسی، باستان شناسی و دیرینه‌شناسی است و از لحاظ اهمیت با موزیم بریتانیا مقایسه می‌شود.
این در حالی است که موزیم بریتانیا محل نگهداری 8 میلیون اثر تاریخی است در حالیکه در موزیم ملی برزیل 20 میلیون اثر تاریخی نگهداری می شد.  

از مهم‌ترین آثار نگهداری شده در این موزه می‌توان به آثار تاریخی مربوط به مصر، روم و یونان باستان، اولین فسیل‌های یافت‌شده در برزیل شامل فسیل یک دایناسور، اسکلت انسانی با قدمت 12 هزار سال و یک شهاب سنگ قدیمی اشاره کرد.
مایکل تمر، رئیس جمهور برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد امروز، روزی غم‌انگیز برای مردم برزیل بود و 200 سال کار، تحقیق و دانش از دست رفت. 

برزیل که بزرگ‌ترین کشور امریکای جنوبی محسوب می‌شود در حال حاضر بزرگ‌ترین رکود اقتصادی چند دهه اخیر را می گذراند و ریودوژانیرو نیز به سبب کاهش قیمت نفت که از منابع اصلی درآمد این کشور است، ضربه بزرگی اقتصادی را تجربه نمود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала