در انگلستان، "سخت‌جانی" ترزا می را با راسپوتین مقایسه نمودند

© Sputnikدر انگلستان، "سخت‌جانی" ترزا می را با راسپوتین مقایسه نمودند
در انگلستان، سخت‌جانی ترزا می را با راسپوتین مقایسه نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنرانی‌نویس اسبق نخست‌وزیر بریتانیا، ترزا می را راسپوتین مدرن خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان ماکترنان، سخنرانی‌نویس اسبق تونی بلیر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا در مقاله‌یی که برای سی‌ان‌ان نوشته، ترزا می، نخست‌وزیر فعلی بریتانیا را راسپوتین امروزی عنوان کرده است.

وی در مقاله‌اش نوشته است: "هر هفته برای می، بدتر از پیش است. وی راسپوتین مدرن است. به او شلیک می‌کنند، می‌خواهند او را ضربه بزنند و مسموم کنند، اما او به رفتن ادامه می‌دهد".

وی همچنان درمورد مقالهٔ بوریس جانسون که به تاریخ ۳ سپتمبر در روزنامه دیلی تلگراف نشر شد، ابراز نظر کرده است. جانسون با انتقاد از موقف حکومت بریتانیا در مذاکرات با اتحادیه اروپا درمورد "بریکزیت"،‌ آنرا "بیرق سفید درحال اهتراز" خوانده است.

به عقیدهٔ ماکترنان، جانسون می‌خواهد با این اظهاراتش توجه مردم را به خود جلب کند.

محکوم شدن فرد متهم به تلاش برای ترور ترزا می به ۳۰ سال زندان - اسپوتنیک افغانستان
محکوم شدن فرد متهم به تلاش برای ترور ترزا می به ۳۰ سال زندان

در رفراندومی که سال ۲۰۱۶ در بریتانیا برگزار شد، بیش از نیم بریتانیایی‌ها خواستار بیرون‌شدن این کشور از اتحادیه اروپا شدند. در ماه جون سال جاری، پارلمان بریتانیا، تصمیم بیرون‌شدن از اتحادیه اروپا را به تصویب رسانید.

 شب ۱۶ دسمبر سال ۱۹۱۶ گریگوری راسپوتین که به دلیل نزدیکی با خانواده نیکولای دوم، امپراطور روسیه شهرت داشت، توسط سه تن از توطئه‌گران به قتل رسید.

اطلاعات درمورد چگونگی قتل راسپوتین منتاقض اند. توطئه‌گران نخست راسپوتین را به زیرزمینی بردند، به وی شراب و غذای زهرآلود دادند، و سپس به وی شلیک کردند. قاتلین ادعا داشتند که راسپوتین پس از این همه، از زیرزمینی بیرون شد و آنها مجبور شدند تا در سرک وی را تعقیب کنند و به قتل برسانند. بالاخره جسد وی را با ریسمان بستند و در دریای نوا انداختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала