سازمان‌های اطلاعاتی غربی؛ ایران را متهم به قاچاق سلاح به لبنان نمود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان‌های اطلاعتی غربی؛ ایران را متهم به قاچاق سلاح به لبنان نمود
سازمان‌های اطلاعتی غربی؛ ایران را متهم به قاچاق سلاح به لبنان نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌ها: که سازمان‌های اطلاعاتی مخفی غربی معتقدند که ایران در حال حاضر مشغول قاچاق سلاح به لبنان است و این سلاح‌های قاچاق شده به دسترس شورشیان "حزب الله" قرار می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Fox News، این سازمان‌های مخفی به این باور استند که در کشور ایران سلاح‌ها را به شکل قاچاق وارد لبنان می‌کند و این سلاح‌ها قاچاق شده به دسترس شورشیان حزب الله قرار می‌گیرد.
اشاره شده است که شرکت هوایی (Fars Air Qeshm) در ماه گذشته دو پرواز به شکل "نادر و غیرمعمول" از تهران به مقصد بیروت انجام داده است. اولین پرواز در 9 ماه جولای توسط (بوئینگ 747 از پایگاه نیروهای هوایی در تهران) صورت گرفته است. و این بوئینگ یک توقف کوتاهی را در فرودگاه بین‌المللی دمشق انجام داده و پس از آن با یک "مسیر پرواز غیر توصیف" ساعت 16:00 به وقت محلی نشست. مسیر پرواز های که از طرف قسمت شمالی لبنان عبور می‌کنند مسیرپرواز معمولی گفته نمی‌شوند.

فاکس نیوز می‌گوید: "ایرانی ها سعی می کنند راه ها و مسیرهای جدیدی برای قاچاق تسلیحات از ایران به متحدان خود در خاورمیانه طراحی کنند و توانایی غرب در رهگیری آن ها را نادیده می گیرند".
سازمان‌های اطلاعاتی مخفی به این باور اند که طیاره اجزاء و وسایل برای ساخت تسلیحات مافوق دقیق در کارخانه‌ها ایرانی در لبنان را حمل می‌کرده است.
دومین پرواز از تهران به بیروت 2 ماه اگست صورت گرفته است. طیاره در دمشق فرود نیامد اما مسیر پرواز آن بسمت شمال سوریه بود که آن‌ هم مسیری "غیرعادی" است.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا، در ماه می سیاست جدید امریکا در رابطه با ایران را مطرح کرد که یکی از نکات آن این است که ایران باید از حمایت گروه های نظامی در منطقه از جمله "حزب الله" دست بردارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала