ماسک از آنگار کاپی می‌کند

© Photo / Space Xماسک از آنگار کاپی می‌کند
ماسک از آنگار کاپی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنچه پایه‌گذار شرکت تسلا موتورز، می‌سازد کپی فنون تحقق نیافته اتحاد جماهیر شوروی است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مدودف، معاون مدیرکل موسسه مرکزی تحقیقاتی- مهندسی روسیه گفته است که اساس طرح‌های ایلون ماسک، بنیانگذار شرکت‌های همچون تسلاموتورز، در رسته راکت‌های قابل استفاده مجدد را فنون تحقیق نیافته است اتحاد جماهیر شوروی تشکیل می‌دهد.
وی در یک کنفرانس علمی در مسکو گفت: "نمی‌توانم مهر خاموشی بر لب بزنم و یادآوری نکنم که تمام این طرح‌های راکتی در واقع در اتحاد جماهیر شوروی طراحی شدند و بعد امریکایی‌ها همه این طرح‌ها را با موفقیت به مرحله اجرا رساندند. آنچه ماسک اجرایی کرده است، 10 ها سال پیش توسط دانشمندان، مهندسان و طراحان روسی مطرح و پیشنهاد شده بودند".
در ماه اگست مدودف در مجله موسسه تحقیقاتی-علمی "فضانوردی و راکت سازی" افزایش قیمت راکت‎های سنگین "پروتون —ام" تا دو و نیم برابر را پیش‌بینی کرده بود. بدین ترتیب قیمت "پروتون —ام" و "آنگارا-آ5" مساوی می‌شود.
هم اکنون پرتاب راکت سنگین "آنگارا" 100-90 میلیون دالر ارزیابی می‌شود. راکت‌های مشابه و هم‌ نام که از سال 1995 ساخته می‌شوند فقط دو بار در سال 2014 پرتاب شدند.
پرتاب راکت سنگین "فالکون9" 60-50 میلیون دالر هزینه می‌کند. راکت فالکون1 از سال 2002 میلادی ساخته می‌شود. راکت فالکون 9 در سال 2018 پرتاب شد. روی‌هم‌ رفته 60 پرتاب این نوع راکت انجام شده است که 58 پرتاب موفق بوده است. اولین پایه راکت فالکون 9 پس از فرود عمودی می‌تواند مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала