سوریه: امریکا از طریق اوکراین به تروریست ها جنگ افزار تهیه می کند

© Sputnik / Ilya Smaginسوریه: امریکا از طریق اوکراین به تروریست ها جنگ افزار تهیه می کند
سوریه: امریکا از طریق اوکراین به تروریست ها جنگ افزار تهیه می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر نخست گروه روابط بین الملل وزارت خارجه سوریه گفت، که ایالات متحده امریکا از طریق اوکراین برای تروریست ها جنگ افزار تهیه می کند.

افشای دستورالعمل محرمانه سازمان ملل درباره سوریه - اسپوتنیک افغانستان
افشای دستورالعمل محرمانه سازمان ملل درباره سوریه
به گزارش اسپوتنیک، علاء الدین سعید همدان دبیر نخست گروه روابط بین الملل وزارت امور خارجه سوریه درباره تقابل با قاچاق اسلحه در مفهوم مبارزه با تروریسم بین المللی چنین گفت:- "بدیهی است که ایالات متحده و متحدان شان، میزان زیادی از مهمات و اسلحه را از طریق کشور سوم به طور مثال کشورهای شرق اروپا، اوکراین، کشورهای بالکان ارسال می کند، تا جبهه النصره و داعش را از این طریق مجهز نماید". 

به گفته این دیپلمات سوری، امریکا جنگ افزارها را برای سایر گروهک ها نیز ارسال می کند. 
وی افزود:- "آنها از طریق واسطه ها این کار را انجام می دهند و نقش مهمی در بازار سیاه و قاچاق اسلحه دارند. صدها تن جنگ افزار هر روز از طریق بندر اردن ارسال می شود تابه جنوب روسیه و به دست تروریست ها بیافتد".

یادآوری می کنیم، که درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2011 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала