کیم جونگ اون یافت شد+ عکس

© REUTERS / KCNAکیم جونگ اون یافت شد+ عکس
کیم جونگ اون یافت شد+ عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های دولتی کوریای شمالی از (15 روز بدینسو) در خصوص فعالیت‌های کیم جونگ اون سکوت کرده و خبری منتشر نکرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی " رینهاپ" رهبر کوریای شمالی، در مراسم خاکسپاری پدر برنامه هسته ای آن کشور، ژو کیو چانگ ظاهر شد.
روز گذشته رسانه های کوریای شمالی خبر دادند که، رهبر این کشور بیشتر از دو هفته می شود که در حضور مردم دیده نشده و شرکت وی به طور ناگهانی در کنفرانس ها و جلسات مختلف لغو گردیده است.
آخرین خبری که پیش ازاین از رهبر کوریای شمالی منتشر شد متعلق به زمانی است که او در مراسم تشییع «کیم یونگ چون» وزیر سابق نیرو‌های مسلح خلق کوریا حضور یافته بود.
این در حالی است که رسانه‌های کوریای شمالی دائما فعالیت‌های رهبر کوریای شمالی از جمله بازدیدهایش از کارخانه‌ها وشرکت‌ها را با جزئیات پخش می‌کنند و همین مسأله سبب ایجاد پرسش‌هایی شد.
در عکس های منتشره از مراسم خاکسپاری پدر صنعت هسته‌ای کوریای شمالی، کیم جونگ اون سرحال به نظر می رسد.  

سال جاری رهبر کوریای شمالی چندین بار ناپدید شده بود. بار گذشته وی به مدت 18 روز قبل از دیدار 5 مارچ با نمایندگان کوریای جنوبی، ناپدید شده بود. سپس تا 25 مارچ قبل از دیدار با رئیس جمهور چین نیز در انظار مردم دیده نشده بود.
پروفسور ژو کیو استاد صنعت هسته ای و موشکی کوریای شمالی روز گذشته به دلیل سرطان خون در سن 89 سالگی درگذشت.
بربنیاد گزارش ها، ژو کیو اقدامات انقلابی در توسعه صنعت دفاعی این کشور داشته و اکثر آزمایشات هسته ای و ساخت موشک های بالستیک کوریای شمالی توسط وی هماهنگ و آزمایش شد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала