کمپنی «توپولیف» طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری می سازد

© Sputnik / Amur Gadjiyevکمپنی «توپولیف» طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری می سازد
کمپنی «توپولیف» طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارهای مقدماتی طراحی طیاره دورنمایی مافوق سرعت صوت مسافربری حالا خاتمه می یابند و درک اولیه در باره بها و مشخصات چنین طیاره وجود دارند. در این باره به خبرگزاری «ریا نووستی» والیری سولوزوبوف معاون رئیس عمومی شرکت سهامی عامه «توپولیف» خبر داد.

سولوزوبوف گفت:« بیروی طراحی توپولیف همین اکنون امور اولیه طراحی طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری تکمیل نموده است. این کارها در همکاری متقابل با موسسات عمده علمی کشور و بیروی طراحی «انجن هوایی» پیشبرده شده و پیشبرده میشوند.

در جریان کارهای بعدی یکجا با انستیتوت های عمده انجام تحقیقات در باره شیوه های کاهش اثرات صدا و پیشبرد تجارب مربوطه و همچنان طیاره تجربوی نمایشی برای آزمایشات مقدماتی پروازی، پیشبینی میشوند.

والیری سولوزوبوف در مصاحبه با خبرگزاری افزود:« به اساس نتائیج آزمایشات عملی راجع به چهره نهایی تخنیکی (طیاره) فیصله اتخاذ خواهد شد».

مشخصات و قیمت طیاره

سولوزوبوف، ضمن صحبت راجع به مشخصات اولیه طیاره دورنمایی، اظهار داشت که تعداد چوکی ها در حدود 30، کتله پروازی- 70 تن و سرعت در حدود از 4،1 تا 8،1 ماخ خواهد بود.

در نزدیک زمین سرعت که با یک ماخ مطابقت دارد، تقریباً با 1224 کیلومتر در ساعت برابر خواهد بود. در ارتفاع 11 کیلومتر نسبت کاهش درجه حرارت سرعت صوت (1 ماخ) پائینتر می باشد و در حدود 1062 کیلومتر در ساعت خواهد بود. به این ترتیب، در ارتفاع 11 کیلومتر طیاره میتواند به سرعت 1500 تا 1900 کیلومتر در ساعت پرواز نماید.

© Sputnik / Alexei Druzhininطیاره بمبارد نسل جدید روسیه در سال های 2025-2026 برای پرواز آماده خواهد شد
طیاره بمبارد نسل جدید روسیه در سال های 2025-2026 برای پرواز آماده خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
طیاره بمبارد نسل جدید روسیه در سال های 2025-2026 برای پرواز آماده خواهد شد

معاون رئیس عمومی  شرکت گفت:« با درنظرداشت تجربه قابل ملاحظه بیروی طراحی «توپولیف» در عرصه طراحی طیارات مافوق سرعت صوت مسافربری و نظامی و همچنان ایجاد زمینه تخنیکی و تخنالوژیکی در باره تولید طیاره Tu-160 به مساعدت وزارت تجارت و صنایع فدراسیون روسیه، دو نظریه اساسی — با بال ثابت و تغیریافته هندسی، مانند Tu-160 و Tu-22 آزمایش میشوند که مشخصات پرواز و نشست را بطور قابل ملاحظه بالا می برد.

© AP Photo / WarfareWWکمپنی «توپولیف» طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری می سازد
کمپنی «توپولیف» طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری می سازد - اسپوتنیک افغانستان
کمپنی «توپولیف» طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری می سازد

سولوزوبوف افزود، آنچه که به قیمت طیاره مافوق سرعت صوت مربوط میگردد، پس، طبق نتائیج اولیه بهای طراحی، در سال های اول تولید طیاره اندکی گرانتر از طیاره دورمنزل با سرعت کمتر از سرعت صوت Tu-214 خواهد بود که حالا در کارخانه طیاره سازی کازان به تعداد کم با انواع اختصاصی تولید میشوند.

© KAPO S.P. Gorbun /  مراجعه به بانک تصاویر کمپنی «توپولیف» طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری می سازد
کمپنی «توپولیف» طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری می سازد - اسپوتنیک افغانستان
کمپنی «توپولیف» طیاره مافوق سرعت صوت مسافربری می سازد

قبلاً دینیس مانتوروف وزیر صنایع و تجارت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» خبر داده بود که روسیه در مورد مساله ساختن طیاره مسافربری مافوق سرعت صوت جابجا نه ایستاده است. به گفته او، پرابلم عمده هوانوردی مافوق سرعت صوت — عبور از مانع صوتی می باشد.

در ماه جنوری رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ساختن نوع ملکی طیاره مافوق سرعت صوت بر پایه طیاره استراتیژیک راکت بردار Tu-160 پیشنهاد کرده بود. کارپوریشن متحد طیاره سازی خبر داد که کار بالای طیاره مسافربری مافوق سرعت صوت را که در آن از تجارب و تخنالوژی های که در طیاره Tu-160 بکار گرفته شده، استفاده خواهد شد، پیش می برد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала