بریتانیا، اسامی روسها که در مسمومیت اسکریپال مظنون هستند، فاش کرد

© AP Photo / Andrew Matthews/PAبریتانیا، اسامی روسها که در مسمومیت اسکریپال مظنون هستند، فاش کرد
بریتانیا، اسامی روسها که در مسمومیت اسکریپال مظنون هستند،  فاش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر دادستانی سلطنتی بریتانیا نامهای روسها را که در قتل اسکریپال مظنون هستند فاش کرده و گفته است که این دو تن الکسادر پتروف و روسلان بشیریف می باشند.

 به گزارش اسپوتنیک به نفل از رویترز، آنها به تخطی از چهار ماده قانون و از جمله تلاش برای کشتن اسکریپال و پلیس متهم شده اند.
لازم به ذکر است که دفتر دادستانی بریتانیا این اشخاص را به روسیه استرداد نمی کند و حکم دستگیری هر دو نفر از سوی اروپا صادر شده است.
یک منبع در پارلمان به خبرگزاری «ریا نووستی» گفت: در ساعت 12:00 ساعت محلی (ساعت 14:00 مسکو) سخنرانی نخست وزیر ترزا می برنامه ریزی شده است که به پارلمان کشور در مورد بررسی مسمومیت سرگئی و یولیا اسکریپال اطلاع خواهد داد.

​سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، ناروی، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала