زیدان: چرا کریم بازیکنی حیاتی برای رئال است؟

© Photo / K. B 9 / K.B 9زیدان: چرا کریم بازیکنی حیاتی برای رئال است؟
زیدان: چرا کریم بازیکنی حیاتی برای رئال است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زیدان سرمربی سابق تیم باشگاهی رئال مادرید در سه سال حضورش در این تیم، اعتمادی فوق‌العاده بالا به کریم بنزما داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش‌سه، زین‌الدین زیدان (زیزو) بارها به دفاع از بنزما در مقابل انتقادات پرداخت و برای او کریم، مهره‌ای غیر قابل بحث و جانشین بود. زیدان همیشه مخالف جدی فروش کریم بنزما بود و مدیریت رئال نیز از این تصمیم او حمایت می‌کرد.

دلیل خروج زین‌الدین زیدان از رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان
دلیل خروج زین‌الدین زیدان از رئال مادرید

نکته جالب اینجاست که با جدایی زیدان، بازهم کریم بنزما در رئال ماند و لوپتگی نیز به وی اعتمادی ویژه دارد. ستاره فرانسوی حالا با جدایی رونالدو، تبدیل به بازیکنی متفاوت شده است.
زیدان در مصاحبه با یوفا و در مورد اهمیت نقش کریم در رئال گفت: "کریم برای ایجاد توازن در بازی رئال، بازیکن مهمی بود. او در طرح ریزی حملات ما مهره‌ای کلیدی بود و اجازه می‌داد تا حتی در قسمت جلوی زمین نیز به حفظ توپ بپردازیم و آن را از دست ندهیم. بازی گروهی تیم با کریم معنا پیدا می‌کرد و برای من او یک بازیکن واقعی و در خدمت تیم، درون زمین بود.
اهمیت حفظ توپ در فوتبال بسیار بالاست. وقتی توپ را در اختیار دارید، حریف را وادار به دویدن می‌کنید و این باعث خسته شدن آنها می‌شود. در عوض خطر کمتری شما را تهدید می‌کند.
ما حفظ توپ نمی‌کردیم که فقط توپ در اختیارمان باشد. هدف ما از حفظ توپ، حمله به حریف ما بود. من از توانایی های بازیکنانم مطلع بودم و فقط نیاز بود که کاری کنم، قدرت و کیفیت شان به خدمت تیم بیاید. اینکه فقط توپ را در اختیار داشته باشید ضامن پیروزی هیچ تیمی نیست".
زین‌الدین زیدان: ملقب به زیزو، بازیکن فرانسوی بازنشسته در پست هافبک هجومی و مربی فوتبال است. کارشناسان زیادی بر این باور اند که زیدان یکی از نوابغ و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است.

© AFP 2023 / Glyn KIRK Real Madrid's French coach Zinedine Zidane attends a press conference at Wembley Stadium, in north London, on October 31, 2017
Real Madrid's French coach Zinedine Zidane attends a press conference at Wembley Stadium, in north London, on October 31, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
Real Madrid's French coach Zinedine Zidane attends a press conference at Wembley Stadium, in north London, on October 31, 2017

او برای تیم‌های باشگاهی همچون یوونتوس و رئال مادرید و تیم ملی فوتبال فرانسه در پست هافبک توپ می‌زد.
زیدان در طول عمر حرفه‌ای خود 3 بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان از سوی فیفا در 1998، 2000 و 2003 انتخاب شد.
وی از 2016 تا 2018 سرمربیگری رئال مادرید را بر عهده داشت که در آن مدت سه سال متوالی عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. پس از سومین قهرمانی، وی از سرمربی‌گری رئال مادرید کناره‌گیری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала