وجود تناقضات در عکس نشرشده مظنونین "قضیهٔ اسکریپال" توسط لندن

© REUTERSوجود تناقضات در عکس نشرشده مظنونین "قضیهٔ اسکریپال" توسط لندن
وجود تناقضات در عکس نشرشده مظنونین قضیهٔ اسکریپال توسط لندن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجهٔ روسیه در عکس مظنونین شریک در قضیهٔ مسوم‌ساختن سرگئی اسکریپال و دخترش در لندن که دیروز توسط مقامات بریتانیایی نشر شد، به تناقضاتی که وجود دارد، اشاره نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه — ۱" گفت که مردانی که مظنون خوانده شده اند، در اسکرین‌شات‌های مختلف توسط کامره‌های امنیتی، ضبط شده اند که زمان ضبط آن نیز مطابقت دارد.

لذا، یا اینکه در بالای عکس تاریخ و زمان دقیق نوشته شده است، یا اینکه این افراد مامورین سازمان اطلاعاتی اند که یاد گرفته اند چگونه "همزمان راه بروند"، اما با آن‌هم چهره‌های شان در دو عکس ضبط شود.

بریتانیا، اسامی روسها که در مسمومیت اسکریپال مظنون هستند،  فاش کرد - اسپوتنیک افغانستان
بریتانیا، اسامی روسها که در مسمومیت اسکریپال مظنون هستند، فاش کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه حدس می‌زند که این عکس‌ها پس از پرواز گرفته شده است، زیرا مظنونین باید ویزهٔ بریتانیا را داشته باشند. قبل از اتخاذ تصمیم دادن آن، مقامات بریتانیا اطلاعات بایومتریک و دیگر اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند. زاخاروا یادآور شد که روز چهارشنبه، ۵ سپتمبر لوری بریستون، سفیر بریتانیا به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد و از وی خواسته شد تا این اطلاعات را به دسترس روسیه قرار دهد، اما وزارت خارجه روسیه جواب رد قاطع دریافت کرد. علاوه بر این، زاخاروا افزود که لندن اعلام کرده است که اطلاعات درمورد تاریخ، زمان و شمارهٔ پرواز که گویا با آن منظونین آمده اند، در دست دارد. وی ابراز سردرگمی کرد که چرا در جریان شش ماه این اطلاعات با روسیه شریک ساخته نشد تا روسیه نیز از جانب خود این جستجوها را آغاز می‌کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطر نشان ساخت که مسکو با وجود "رفتار بی‌ادبانه" مقامات بریتانیایی، آماده است در "قضیهٔ اسکریپال" با لندن همکاری کند.

سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیایی و دخترش یولیا اسکریپال به تاریخ ۴ مارچ سال جاری در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. مقامات بریتانیایی ادعا می‌کنند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با مادهА234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را قطعاً رد می‌کند. به دنبال بریتانیا، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنان امریکا، کانادا، ناروی، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری شماری از دیپلمات‌های روسی را از این کشورها اخراج کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала